27 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАВо услови на пандемија, говедското месо е попрофитабилно од пилешкото (ИНФОГРАФИК)

Во услови на пандемија, говедското месо е попрофитабилно од пилешкото (ИНФОГРАФИК)

Американските и бразилските производители на пилешко месо се соочуваат со потешкотии поради прекумерната понуда, ниските цени и слабата потрошувачка.

Се сметаше дека евтиното пилешко ќе биде изборот на протеин за време на пандемијата. Но, добавувачите со поголем фокус на говедско месо имаат подобри резултати, отколку оние кои повеќе се потпираат на пилешкото, пренесува „Bloomberg“.

Производителите на пилешко од САД и Бразил се борат со прекумерната понуда, ниските цени и слабата потрошувачка, а аналитичарите велат дека може да бидат потребни намалувања на производството за поддршка на цените и зачувување на маргините. Добавувачите на говедско месо имаат корист од релативно посилната побарувачка и цените.

Во Соединетите држави, производството на месо се опоравува по нарушувањата поради вирусот, што значи дека снабдувачите се во услови на сè уште слаба продажба на храна. Производството на говедско месо се враќа во нормала, па црвеното месо најверојатно ќе се натпреварува со пилешкото во продавниците за храна.

„Ќе видиме прилив на црвено месо на пазарот“, рече Питер Галбо, аналитичар во „Bank of America“, додавајќи дека говедското месо во малопродажба најверојатно значително ќе се зголеми оваа есен.

Во исто време, цените на пилешкото месо се прениски и побарувачката е прениска за да се оправдаат рекламите што можат да помогнат во генерирање продажба.

„Sanderson Farms“, третиот најголем производител на пилешко во САД, минатата недела објави дека вкупното производство во четвртиот квартал на фискалната 2020-та година ќе се намали за 5% на годишно ниво.

Извршниот директор на Џо Сандерсон предвидува „помала побарувачка за време на празничната сезона за сите нивни производи“.

Во водечкиот светски извозник на пилешко, Бразил, пониското производство или повисоките цени може да бидат неизбежни за да се покрие наглиот пораст на трошоците за храна, вели Рикардо Сантин, раководител на „АВРА“.

Цените на пченката и сојата во земјата остануваат на историско високо ниво при силна побарувачка и слабост на локалната валута, што ја засилува привлечноста на извозот. Цените на пченката треба да останат високи во услови на ограничено снабдување оваа година, рече Ана Луиз Лоди, аналитичар во „StoneX in Campinas“. Владата размислува да го ослободи увозот од тарифите за да ги намали трошоците. Скоро 80% од цената на производството на живина доаѓа од храна во земјата.

Бразилските компании за пилешко треба да се справат со слабиот извоз и локалната продажба. Традиционалните купувачи како Саудиска Арабија и Обединетите Арапски Емирати оваа година значително го намалија увозот. Извозните цени во август паднаа за 20% на годишно ниво.

Кина е исклучок, па извозот на Бразил во азиската земја годинава е зголемен за 28 проценти. Но, Кина учествува со само 17% во извозот на пилешко во Бразил. Ситуацијата е поинаква за говедското месо, бидејќи испораките соборија рекорди оваа година благодарение на Кина, која сочинува скоро 60% од извозот на Бразил.

Иако падот на бразилската валута беше поддршка за извозот, тоа не беше доволно за да се надоместат повисоките трошоци, намалувајќи ги маргините на извозниците од мај, рече Цезар де Кастро Алвеш, земјоделски консултант во „Itau BBA“. Во август, маргините во производството на пилешко беа негативни на 5%.

Локалниот пазар не помага бидејќи потрошувачката е стабилна и покрај пониските цени. Цената на пилешкото месо никогаш не била пониска од говедското. Иако побарувачката на храна покажува знаци на опоравување, продажбата на ресторани останува мала, а училиштата остануваат затворени.

„Пилешкиот сектор во Бразил е на крстопат, со тоа што производителите го зголемуваат производството во услови на слаба побарувачка за извоз и зголемени трошоци“, рече Алвеш. На производителите им треба помалку понуда за да ги зголемат цените и да се вратат на профитабилноста, додаде тој.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП