Создавањето успешен производ честопати се покажува потешко и многу поскапо од очекуваното. Тоа е она со што „Honda“ и „Sony“ се согласија, бидејќи ги здружија силите во проектот „Afeela Joint EV“, кој има за цел да донесе на пазарот електрично возило од висока класа.
Но, тоа ќе стане огромен проблем откако заедничкото претпријатие „Sony Honda Mobility“ објави загуба од 362 милиони долари без да продаде ниту еден автомобил.
Не станува збор само за трошоците за развој пред лансирањето. Според неодамна објавените финансиски извештаи, загубите се повеќе од двојно зголемени во споредба со минатогодишниот дефицит, што покажува колку е тешко да се влезе на пазарот на премиум електрични автомобили.
„Afeela“ треба да биде пуштен во продажба подоцна оваа година со почетна цена од 89.000 долари, но предизвиците за враќање на толку големите инвестиции однапред се веќе јасни. За „Honda“ и „Sony“, ова би можело да биде сериозен проблем, иако финансиската состојба на двете компании засега не е во опасност – минатата година тие остварија оперативен профит од повеќе од 18 милијарди долари.
Пазарните аналитичари се скептични во врска со успехот на „Afeela“. Главната причина е што луксузните електрични возила, иако се многу привлечни за премиум купувачите, обично доаѓаат со високи трошоци за развој. Заедничкиот производ на „Honda“ и „Sony“ ќе се обиде да ги покрие овие високи трошоци само преку продажба, но тоа нема да биде лесно.
Додавајќи на сложеноста, „Afeela“ ќе влезе на пазар каде што „Tesla“, „Mercedes-Benz“, „BMW“ и други етаблирани играчи веќе доминираат (да не ги спомнуваме Кинезите, кои штотуку почнуваат да влегуваат), што ја прави целта на „Honda“ и „Sony“ да ја пронајдат својата ниша уште потешка за постигнување. Засега, двете компании се уверени во успехот, потпирајќи се на комбинацијата од докажаната инженерска експертиза на „Honda“ и силата на „Sony“ во софтверската и забавната технологија за да ги освојат купувачите.