Најбогатите луѓе во светот не се имуни на инфлацијата. Многу од нивните омилени производи поскапеа и тоа може да се види од новиот извештај.
Ако се прашувате кое е најскапото место на светот, тоа е Шангај. Кинеската метропола ја задржува титулата втора година по ред, известувајќи за сериозен пораст на 16 од 20 луксузни стоки.
Шангај е еден од четирите градови во азиско-пацифичкиот регион, вклучувајќи ги Тајпеј (трето место), Хонг Конг (четврто место) и Сингапур (петто место).
Второто место му е доделено на Лондон. Главниот град на Велика Британија е единствениот европски претставник во топ 5. Тој се искачи за шест места оваа година поради растот на цените на куќите и хотелите.
Друго интересно откритие е отсуството на град од Северна и Јужна Америка. Излегува дека животот таму е многу попрофитабилен за богатите луѓе.
Швајцарската приватна банка „Julius Baer“, која стои зад изработката на извештајот, како критериум за составување на рангирањето ја користи цената на кошница со луксузни стоки, пишува „CNBC“.
Континуираните ефекти од пандемијата на коронавирусот, во комбинација со предизвикувачките макроекономски услови и нарушените синџири на снабдување, ги зголемија цените на повеќето луксузни стоки, се вели во извештајот.
Ова е инфлација од 7,5% во оваа година, наспроти само 1% една година порано.
Информациите на кои се заснова студијата се собрани меѓу ноември 2021-ва година и април 2022-ра година. Тие сè уште не ги одразуваат целосно ефектите од непријателствата во Украина.
Никој не е имун на инфлација
Во текот на годината поскапеа три четвртини (75%) од луксузните стоки и речиси две третини (63%) од луксузните услуги. Ова се објаснува со ограничувањата наметнати за време на заклучувањето и последователното забавување на побарувачката.
Технолошките пакети, вклучувајќи ги „iPhone“, „iPad“ и „MacBook“, и адвокатите забележаа најголем пораст на цените во светот во текот на годината, од 41% и 32,6%, соодветно. Авторите на извештајот велат дека тоа е резултат на зголемената побарувачка, проблеми во синџирот на снабдување и друго.
„Никој не е имун на инфлација“, вели Алан Хукс од „Julius Baer“. Тој додаде дека за разлика од многу луѓе, богатите имаат способност да ги апсорбираат инфлаторните притисоци.
Инфлацијата расте уште еден месец, ги покачува цените на стоките и услугите и предизвикува сериозна криза на трошоците за живот.
Спротивно на тоа, во извештајот се наведува дека виното и животното осигурување забележале најголем пад на светските цени во оваа година, кои паднале за 26,1% и 24,4%, соодветно. Според авторите на извештајот, намалените трошоци за здравствено осигурување се резултат на ребалансот на цените по врвовите достигнати за време на пандемијата.
Водечки фактор за лидерската позиција на Шангај е сериозниот пораст на цената на луксузните недвижности и автомобилите.
Во Лондон во последните неколку месеци има сериозен пораст на сместувањето и хотелското сместување. Девалвацијата на јапонскиот јен го уништи Токио од второто на осмото место на рангирањето на најскапите градови.
За прв пат оваа година, извештајот вклучува студија за начинот на живот на богатите – што купуваат, како трошат и кои се нивните инвестициски навики.
Како резултат на тоа, сега знаеме дека богатите луѓе во азиско-пацифичкиот регион се најоптимисти за нивниот бизнис и финансии во споредба со другите региони.
Богатите во Европа годинава планираат да потрошат повеќе за забава, додека оние од Блискиот Исток, Азија-Пацифик и Америка ќе се обложуваат на здравствено осигурување.