Европската комисија (ЕК) ги предупреди дипломати од земјите од ЕУ да ги подготват аеродромите за варијанта на „Brexit“ без договор, соопштува европското издание „Politico“, повикувајќи се на свои извори.
Советот на експерти во Брисел со 27 земји на ЕУ кои сакаат да ги зголемат капацитетите на царината, како и да ги зголемат безбедносните мерки и да го заштитат пристапот до единствениот пазар.
Велика Британија ќе ја напушти ЕУ на 29-ти март 2019-та година. Преодниот период од 21 месец беше договорен во март, за време на кој Лондон ќе продолжи да се придржува кон правото на ЕУ. Сепак, различните позиции на границата со Северна Ирска засега го одржуваа процесот на преговори. Напредокот на „Brexit“ ќе се разговара за време на состанокот на лидерите на ЕУ закажан за 28-ми и 29-ти јуни.
„Politico“ коментира дека без договор за воздушен транспорт, на британските авиокомпании нема да им биде дозволено да работат во ЕУ, бидејќи сите лиценци ќе бидат отповикани. Велика Британија веќе нема да биде член на Европската агенција за воздухопловна безбедност (EASA), која всушност ги издава потребните сертификати и дозволи за работење во рамките на ЕУ.
Исто така, ќе има дополнителни царински контроли за товарите на аеродромите.
Во моментов, голем дел од воздушниот товар од трети земји во ЕУ влегува во заедницата низ Велика Британија. Ова значи дека пратките не бараат дополнителни проверки во другите земји на ЕУ, вели „Politico“.
Според извештајот, во изминатите месеци ЕК ги советува различните сектори да се подготват за тврд „Brexit“ и да донесуваат законски измени.
Неколку гиганти од воздухопловниот сектор веќе се жалеа на недостатокот на напредок во преговорите ЕУ-Велика Британија. „Airbus“ пример ја предупреди британската Влада дека е „премногу опасно“ да продолжи да работи во Велика Британија без јасен став како Лондон ќе ја напушти ЕУ. Според пресметките на компанијата, излез без договор ќе ја чини 1 милијарда евра неделно.