6 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАТелескопот Џејмс Веб откри објекти со големина на Јупитер кои слободно лебдат...

Телескопот Џејмс Веб откри објекти со големина на Јупитер кои слободно лебдат во вселената

Вселенскиот телескоп Џејмс Веб ги забележа „планетите“ со големина на Јупитер, кои слободно лебдат во вселената, неповрзани со која било ѕвезда.

Она што е интригантно за ова откритие е тоа што овие објекти изгледаат како да се движат во парови, а астрономите се обидуваат да откријат зошто, јавува Би-Би-Си.

Телескопот забележа околу 20 пара во новото истражување на маглината Орион.

Тие се наречени Jupiter Mass Binary Objects, скратено „JuMBOs“.

Едно можно објаснување е дека овие објекти пораснале од региони во маглината, каде што густината на материјалот била недоволна за да се формираат полни ѕвезди.

Друга можност е дека тие се формирале околу ѕвездите и во меѓувреме биле исфрлени во меѓуѕвездениот простор преку различни интеракции.

Хипотезата за „исфрлање“ моментално е најпопуларна, вели професорот Марк Мекорин, советник на Европската вселенска агенција.

„Физиката на гасот сугерира дека не треба да постои можност за независно формирање на објекти со маса на Јупитер, а знаеме дека поединечни планети можат да се исфрлат од ѕвездени системи. Но, како е можно тие да бидат исфрлени во парови? Во моментов немаме одговор на тоа прашање за теоретичарите“, изјави МекКорин за Би-Би-Си.