25 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАИндија - новиот мотор на светската економија?

Индија – новиот мотор на светската економија?

Ако постои една константа во постојано менувачкиот свет на инвестирање, тоа е постојаното барање на следната голема работа од страна на инвеститорите. Во изминатите 20 години, и од макро перспектива, тоа беше Кина.

Невидената природа на нејзиниот економски успех доведе до фундаментална преоценка на начинот на кој размислуваме за глобалната економија. Меѓутоа, во текот на следната деценија, додека САД и Кина ќе останат исто толку важни за глобалните инвеститори, ние веруваме дека поради нејзиниот подем, индиската економија ќе почне да трепка посилно на нивните радари, напиша за „Financial Time“, Четан Ахја, главен економист за Азија на „Morgan Stanley“.

„Клучот лежи во големината и обемот на можностите пред Индија. Предвидуваме дека земјата ќе биде трета по големина економија до 2027-ма година, при што нејзиниот БДП ќе се удвои од сегашните 3,4 трилиони долари на 8,5 трилиони долари во следните 10 години. Индија секоја година ќе додава повеќе од 400 милијарди долари на својот БДП, заостанувајќи само зад САД и Кина. Мојот колега Ридам Десаи предвидува дека пазарната капитализација на Индија ќе порасне од 3,4 трилиони долари на 11 трилиони долари до 2032-ра година, трета по големина во светот“, вели Ахја.

Овие проекции се поддржани од комбинација на поволни домашни и глобални сили. Најважната карактеристика во земјата е промената на пристапот на политиката од прераспределба до промоција на инвестиции и отворање работни места.

Ова беше видливо со воведувањето на данокот за стоки и услуги, кој создаде единствен внатрешен пазар; од намалувањето на корпоративниот данок; и од шеми поврзани со производството за да се стимулираат и домашните и странските инвестиции. Додадено на ова е појавата на мултиполарен свет каде компаниите ги диверзифицираат своите синџири на снабдување, а Индија се појавува како дестинација по избор.

Овие фактори ќе ја интегрираат рапидно растечката работна сила на Индија во глобалната економија. Индија веќе има висок глобален пазарен удел во извозот на услуги, а нејзиното водство само порасна од почетокот на пандемијата бидејќи корпорациите се повеќе се навикнаа на работа од далечина.

Индија сега прави заеднички напори да привлече инвестиции за да го зголеми својот индустриски извоз. Овие нови фабрики и канцеларии ќе привлечат повеќе вработувања во формалниот сектор и, уште поважно, значително ќе го поттикнат растот на продуктивноста, создавајќи доблесен циклус на одржлив раст. Всушност, промената на пристапот на Индија ја доближува до источноазискиот модел на искористување на извозот, зголемување на заштедите и нивно канализирање во инвестиции.

Наспроти ова, веруваме дека Индија влегува во фаза во која приходите ќе се зголемуваат со брзо темпо. На Индија и требаа 31 година, од 1991-ва година, да го зголеми својот БДП за 3 трилиони долари. Според нашите проекции, ќе бидат потребни само уште седум години за да се зголеми БДП-то за дополнителни 3 трилиони.

За да се илустрира колку овој развој би бил важен за глобалните инвеститори, искуството на Кина дава корисен образец. БДП-то на Индија денес е ист како и кинескиот во 2007-ма година – разлика од 15 години.

Но, во перспектива, работоспособното население во Индија сè уште расте, што сугерира дека ќе има подолг период на раст. Просечната возраст во Индија денес е 11 години помлада отколку во Кина.

Разликата на растот на продуктивноста исто така треба да се наклони во корист на Индија. Сето ова значи, дека индискиот реален раст на БДП-то ќе биде во просек 6,5 отсто во следната деценија, додека кинескиот ќе биде само 3,6 отсто.

Напорот на Кина за индустријализација, кој доведе до голем дел од нејзиниот раст во изминатите 30 години, беше поттикнат од изградбата на цврста инфраструктура како што се патишта и железници. Индија го фаќа чекорот во овој поглед и сега прави заеднички напори за зголемување на јавната потрошувачка за инфраструктура.

Но, во денешниот свет, дигиталната инфраструктура е можеби исто толку важна како и физичката инфраструктура, и ова е местото каде што Индија го предводи патот и презема единствен пристап кон развојот.

За разлика од другите економии каде што се вкорениле приватните мрежи, Индија е водечки во светот во изградбата на јавна дигитална инфраструктура. Ова се заснова на неговиот уникатен систем за дигитална идентификација „Aadhaar“. Се градат дополнителни слоеви кои ќе направат оваа дигитална инфраструктура подобро да одговара на потрошувачите и бизнисите, да ги олесни трансакциите и да ги намали трошоците за водење бизнис. На пример, Отворената дигитална трговска мрежа создадена од владата ги олеснува трансакциите на мрежата за е-трговија од страна на купувачите и продавачите.

Накратко, се проценува дека Индија е на пат да испорача една петтина од глобалниот раст во следната деценија. Веруваме дека ова нуди привлечна можност за мултинационалните компании и глобалните инвеститори во свет лишен од раст.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП