2 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈА„Mastodon“ профитираше откако Маск застана на чело  на „Twitter“

„Mastodon“ профитираше откако Маск застана на чело  на „Twitter“

Откако Илон Маск го презеде „Twitter“, корисниците изнервирани од најавите за нови правила на игра на таа социјална платформа бараат алтернативни платформи, а најголемо внимание привлече германскиот „Mastodon“.

Непознат за пошироката јавност до неодамна, „Mastodon“ бележи бум на популарност меѓу корисниците на Интернет, загрижени за плановите на Маск со „Twitter“.

Создадена од германскиот програмер Еуген Рочко во 2016-та година, платформата се смета себеси за „децентрализирана“ социјална мрежа без реклами каде приватноста е света.

„Вашата способност да комуницирате онлајн не треба да биде прашање на каприц за комерцијална компанија!“, напиша „Mastodon“ на „Twitter“ кога во април беше објавен договорот на Маск со „Twitter“.

Во пракса, „Mastodon“, како и „Twitter“, се заснова на објавување на кратки пораки, но секој нов корисник мора да се најави на независен сервер, а ги има илјадници. Во теорија, корисниците можат слободно да комуницираат преку серверите на „Mastodon“, но ова може да биде комплицирано и несигурно.

Рочко на својот личен профил изјави дека „Mastodon“ во понеделникот достигна повеќе од 1 милион месечни активни корисници со дополнителни 1.124 сервери и речиси 490.000 нови корисници од 27-ми октомври – кога Маск го презеде „Twitter“.

Тоа е сè уште мало во споредба со „Twitter“, кој имаше скоро 238 милиони дневни активни корисници на крајот на јуни.

Многу нови корисници на „Mastodon“ се жалат на неинтуитивниот интерфејс на платформата, предупредуваат на потешкотии во креирањето сметки и бавност за разлика од сајтовите што ги водат технолошките гиганти.

Умереноста на содржината е многу сомнителна бидејќи е оставена исклучиво на дискреција на администраторите на серверот, при што некои не дозволуваат пристап до други и го нарушуваат искуството на платформата.

Во фаза на развој

Другите мрежи кои ги поздравуваат корисниците кои го напуштаат „Twitter“ сѐ уште се во развој.

Ова е случајот со новиот проект на ко-основачот на „Twitter“, Џек Дорси, „BlueSky“, кој на крајот на октомври тврдеше дека има 30.000 луѓе на листата на чекање по само 48 часа, или проектот „Cohost“, кој ветува дека личните податоци на неговите корисници ќе никогаш не се продаваат.

Воспоставените платформи како „Tumblr“, страницата за микроблогирање или апликацијата за аудио разговор „Clubhouse“ забележаа оживување на популарноста.

И неколку други стартапи привлекуваат внимание, вклучувајќи ги и „Counter Social“ и „Tribel Social“.

Сепак останува да се види дали најистакнатите фигури на „Twitter“ (славни личности, спортисти и политичари) ќе останат на платформата или ќе се вратат на оние со уште поголема публика како што се „Facebook“, „Instagram“ или „TikTok“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП