29 март, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАВојната во Украина ги направи танкерите во „жешка стока“

Војната во Украина ги направи танкерите во „жешка стока“

Руската инвазија на Украина ги зголеми цените во еден сегмент од превозот, бидејќи брзото зголемување на цените на товарот ги натера компаниите да се обидат да купат танкери за гориво наместо да ги изнајмуваат, објави „Bloomberg“.

Трговските санкции против Москва го фрлија во неред протокот на гориво, блокирајќи повеќе бродови на долги рути, додека други носат руски пратки. Тоа ја заостри понудата на танкери, ги зголеми трошоците за превоз и ја поттикнува силната побарувачка за користени бродови, при што цената на таканаречените „чисти танкери“ скокна за дури 60% оваа година, според податоците на „VesselsValue“.

Пазарите на стоки и превозот, од витално значење за транспортот на суровини низ светот, беа погодени од најтешката воена криза во Европа од Втората светска војна. Иако цените на товарот неодамна се повлекоа од своите највисоки нивоа, сопствениците на бродови веројатно ќе забележат добар профит во остатокот од годината, според Ануп Синг, шеф на истражување на пазарот на танкери во „Braemar ACM Shipbroking“.

Со оглед на тоа што побарувачката ја надминува понудата, купувачите имаат тенденција да понудат значително повисоки цени, рекоа брододавачите за „Bloomberg“. Со оглед на тоа што се потребни до три години за да се нарача нов танкер, компаниите кои се надеваат дека ќе профитираат од сегашниот бум се претежно ограничени на постојните бродови, објаснуваат тие.

Вкупно 184 чисти танкери во вредност од 3,79 милијарди долари се продадени во седумте месеци од почетокот на годината до крајот на јули, според податоците на „VesselsValue“. Ова е најголема вредност и број на трансакции во најмалку пет години.

Меѓу најновите зделки е и оној за 14-годишен танкер со средна големина, произведен во Кореја, кој се промени за 19,3 милиони долари во минатата недела, според брододавачите кои сакаа да останат анонимни. Ова е околу 5 милиони долари повеќе од цената на сличен брод продаден во април.

Шестгодишниот танкер „Largo Sun“, пак, беше продаден за 35 милиони долари овој месец, рече Оливија Воткинс, главен карго аналитичар во „VesselsValue“. Таа посочува дека танкери со производи се најтргувани пловни објекти во јули. Цените за пловните објекти од оваа возраст се зголемени за повеќе од 20%.

Просечната вредност на 15-годишниот танкер за долги релации, возраста на која често се тргува со половни бродови, порасна за речиси 60% во оваа година, додека онаа на слично стар танкер за средни дестинации порасна за повеќе од 40 %, според податоците на компанијата.

Цените на горивото за цистерни се зголемија бидејќи западните купувачи бараат алтернативи за руските производи од пазарите подалеку. Тоа значи и подолги патувања, што ја ограничува достапноста на бродови.

„Побарувачката можеби нема да мора да се промени многу за да се одржат цените стабилни во текот на долг период. Профитот веројатно ќе остане силен за повеќето бродски компании оваа половина година “, велат од „Braemar’s“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП