13 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАНикој не знае колку трошат крипто-инвеститорите

Никој не знае колку трошат крипто-инвеститорите

Компаниите за криптовалути неодамна инвестираа милиони долари во реклами на „Super Bowl“. Сепак, тешко е да се каже точно колку потрошиле, пишува „The Wall Street Journal“.

Огромни богатства се акумулирани во криптовалути, чија глобална вредност се проценува на речиси два трилиони долари, според „CoinMarketCap“. Иако ова не е значителна сума во споредба со многу други класи на средства, таа рапидно расте. Вредноста на глобалниот пазар на криптовалути се зголеми за речиси 1,5 трилиони долари во 2021-ва година, додека онаа на „S&P 500“ порасна за речиси 9 трилиони долари, според „FactSet“.

Криптовалутите може да биде потешко да се инвестираат на некои традиционални начини. Сепак, ова има влијание врз вкупната економска активност, што ја отежнува прогнозата. Време е да се зборува за тоа како овие услови влијаат на остатокот од економијата.

Трошоците направени со токени може да се следат на дневна основа. Компаниите како „Coinbase“ и „Paypal“ овозможија плаќање со криптовалути преку нивните вообичаени алатки. Тоа се картички или дигитални паричници напојувани од криптовалути.

„Visa“ известува дека околу 6 милијарди долари од вкупните плаќања биле направени од дебитни картички поврзани со криптовалути помеѓу октомври 2020-та година и крајот на 2021-ва година. Тоа звучи како голема сума, но сепак е само капка во океанот. Глобалните плаќања на „Visa“ се зголемија за повеќе од 1 трилион долари во минатата година.

Една од причините за сè уште слабата употреба на криптовалутите за плаќања може да се должи на верувањето на долгорочните инвеститори дека цените на овие средства далеку ќе ги надминат сегашните нивоа. Приказната за човекот кој платил десет илјади биткоини за две пици на „Papa John’s“ во 2010-та година е предупредување – сега тие би чинеле 400 милиони долари.

Пазарните играчи можат да ги користат своите портфолија без да продаваат, потпирајќи се на стратегијата позната како „ buy, borrow, die“ – преку која добиваат заеми со ниски камати загарантирани со нивните инвестиции. Овој тип на заем се појави и кај криптовалутите. Има многу компании и апликации за децентрализирано финансирање кои обезбедуваат заеми со криптогаранција. „Milo Credit“, на пример, почна да работи со клиенти кои користат биткоин како колатерал за станбени кредити.

Се разбира, криптовалутите може да се продаваат и претвораат во фиат пари и потоа да се користат за која било намена. Според податоците на „Redfin“ за четвртиот квартал, околу 12 проценти од купувачите на имот што го направиле своето прво купување на пазарот продале токени за да помогнат во плаќањата. Помалку од 5 отсто удел на купувачите се потпираа на криптовалути во третиот квартал од 2019-та година, покажува студијата.

Некои од средствата акумулирани во криптовалути може да се диверзифицираат во дигиталниот екосистем. Оние кои ги поседуваат овие средства можеби нема да сакаат да го претворат своето богатство во фиат пари. Тие можат да се потпрат, на пример, на употребата на криптовалути за купување незаменливи токени (NFT).

Исто така, можно е некој кој генерирал значително богатство во дигиталната област да троши повеќе денес едноставно затоа што се чувствува побогат или очекува дека во иднина ќе може полесно да користи криптовалути. Покрај тоа, многу инвеститори може да инвестираат во поголема дискреција во криптовалути. Тие можеби се поподготвени да ги трошат или искористат овие профити отколку нивните традиционални пензиски заштеди.

Без разлика дали луѓето ги гледаат криптовалутите како вистински пари, нивната важност расте. Тие почнуваат да резонираат дури и за потрошувачите кои никогаш не купиле дигитален токен. Инвеститорите и економските набљудувачи треба да се фокусираат на пазарот.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП