29 март, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАТрудовиот пат на генерацијата „Y“

Трудовиот пат на генерацијата „Y“

Генерацијата „Y“ (родените во 80-тите и 90-тите години на 20-тиот век) денес е во полн ек. Најстариот од нив има само 40 години и се соочува со избор дали има смисла да се биде менаџер, пишува во анализата на „CNBC“.

Во главите на многу луѓе од оваа генерација се мрзливи и подготвени да ја предадат својата компанија за раководна позиција. Тие сакаат да работат за компании со вредности и без кодекс на облекување. Но, реалноста не е баш така.

Размислете за тоа – генерациите „Y“ одеа на колеџ кога цената на образованието почна да расте. Тие своето образование го завршија во услови на финансиска рецесија, со што се ограничија можностите за работа и отплата на студентските заеми.

После тоа, компаниите почнаа да ги намалуваат средните раководни позиции, кои беа окупирани од младите, а високите извршни директори управуваа се подолго, го одложуваа пензионирањето и акумулираа богатство. Во исто време, економската состојба не се подобруваше многу.

Сега, кога генерацијата „Y“ е доволно стара за да заземе менаџерски позиции, тие почнаа да се прашуваат дали воопшто вреди, пренесува „CNBC“.

Родените во 80-тите и 90-тите години од минатиот век имаат репутација на луѓе кои често ја менуваат работата. Ова не е баш така – всушност, промената на работното место е типична за сите млади луѓе кои го бараат своето место на пазарот на труд, вклучително и нивните предци – т.н. „бејби бумери“, или родените помеѓу 1946-1964, кои имаат репутација на вредни пчели.

Сепак, многу од претставниците на генерација „Y“ биле игнорирани во промоциите на компаниите. Младите велат дека кога ќе дојде време за промоција, тие обично се игнорираат, освен ако не се покаже дека друга компанија е заинтересирана за нив. Затоа тие се потпираат на „скокање“ од компанија во компанија за да обезбедат развој на кариера.

Но, откако ќе ја достигнат позицијата шеф, многу од нив се чувствуваат несигурно.

„Да, платата е поголема, но јас работам многу повеќе“, рече Џејд Јанг (33).

На почетокот на нејзината кариера, таа често ги менуваше работодавачите и минуваше низ компании како „Viacom“, „MGM“ и „New York Magazine“.

Позицијата менаџер ја чини многу Јанг – 70-часовни работни недели, бескрајни службени патувања и неможноста да биде со децата.

Сепак, коронакризата менува некои ситуации на пазарот на труд. Многумина од „бебињата“ конечно решија да се повлечат од своите позиции, отворајќи места за амбициите на младите. Во исто време, работодавците дозволуваат пофлексибилни шеми за работа, кои можат да ја поттикнат генерацијата „Y“ да заземаат раководни позиции, бидејќи за прв пат, многу од нив се во можност да ја пронајдат вистинската рамнотежа помеѓу работата и приватниот живот.

Но, за некои членови на оваа генерација, промоцијата не значи дека тие ќе останат во компанијата. Џери Вон, на пример, ја менува својата работа секоја година, а денес, кога има 37 години, сфаќа дека сето тоа може да го направи за себе. Така тој отвора сопствен бизнис и вели дека има помалку стрес и напнатост, помалку работни часови, но и финансиска стабилност.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП