Откако автомобилите „Тесла Модел Y“ без возач беа забележани во Остин, Тексас, во недела наутро, извршниот директор Илон Маск објави на својата мрежа X дека роботаксито ќе почне да работи по цена од 4,20 долари.
Тесла планира патниците на предните седишта да дејствуваат како „контролори на безбедноста“, иако сè уште не е јасно каква контрола би имале врз возилото. Видеа од автомобили „Тесла“ без возач беа објавени на социјалните мрежи, но не беше можно да се види дали во нив има патници.
Гувернерот на Тексас, Грег Абот, републиканец, во петокот потпиша закон со кој се бара возилата без возач да добијат државна дозвола за возење.
The @Tesla_AI robotaxi launch begins in Austin this afternoon with customers paying a $4.20 flat fee!
— Elon Musk (@elonmusk) June 22, 2025
Законот нема да стапи на сила до 1 септември, но одобрението од гувернерот во петокот сигнализира дека претставниците од двете партии сакаат индустријата за возила без возач да продолжи со претпазливост.
Законот го омекнува претходниот став на федералната влада против регулирањето на автономните возила. Во 2017 година, закон во Тексас конкретно им забрани на градовите да ги регулираат автомобилите што се управуваат самостојно.
Во изминатите неколку дена, Тесла испрати покани до избрана група инфлуенсери за внимателно следено пробно возење на роботаксито, со учество на 10 до 20 возила Модел Y во ограничена зона на Остин.
Getting in a Tesla Robotaxi. pic.twitter.com/ibByy7bMg3
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) June 22, 2025
Законот бара од операторите на автономни возила да добијат одобрение од Тексашкиот оддел за моторни возила пред да ги пуштат возилата без возач на јавни патишта. Но, државите исто така имаат овластување да ги одземат лиценците ако утврдат дека автомобилите што се управуваат самостојно „ја загрозуваат јавноста“ и да побараат од компаниите информации за тоа како полицијата и службите за итни случаи ќе се справат со автомобилите што се управуваат самостојно во случај на вонредна состојба.
Лансирањето на роботакси возилата на Тесла, за кое компанијата предупреди дека ќе биде одложено, доаѓа по повеќе од една деценија неисполнети ветувања на Маск за воведување на самоуправувачки Тесла модели.
Според аналитичарите од индустријата, голем дел од високата пазарна вредност на „Тесла“ се должи на способноста на компанијата да развива роботакси и хуманоидни роботи. Тесла е убедливо највредниот производител на автомобили во светот.
Маск рече дека Тесла ќе биде „супер параноична“ во врска со безбедноста кога робот-такси возилата ќе се појават на патиштата. Затоа, компанијата планира да работи само во областите што ги смета за најбезбедни.
Ќе има и други ограничувања. Тесла планира да избегнува лоши временски услови, тешки раскрсници и нема да вози никого под 18 години. Маск рече дека е подготвен да го одложи почетокот на тест возењата од безбедносни причини, доколку е потребно.
Комерцијалните автономни возила се ризични и скапи. Круз-автомобилот на Џенерал Моторс беше затворен по фатална несреќа, а регулаторите внимателно ги следат Тесла и неговите конкуренти, Вејмо на Алфабет, кој има свои роботски такси во неколку градови во САД, и Зоокс на Амазон.