Кина им нареди на своите авиокомпании да престанат со испорака на нови авиони од американската компанија Боинг, што е нов чекор во се пожестоката трговска војна меѓу двете најголеми светски економии, пишува Блумберг. Одлуката доаѓа откако американскиот претседател Доналд Трамп воведе царини до 145 отсто за кинески стоки, според извори запознаени со преговорите.
Според истите извори, Пекинг побарал и кинеските авиокомпании да престанат да купуваат авионска опрема и делови од американски производители. Луѓето вклучени во дискусиите сакаат да останат анонимни бидејќи тоа е доверлива информација.
Одлуката е донесена откако Кина во текот на викендот воведе царини од 125 отсто за американските производи. Тие тарифи ќе ги удвојат трошоците за набавка на американски авиони и делови, што ќе го направи непрофитабилно за кинеските превозници да набавуваат авиони Боинг.
Пекинг, исто така, разгледува начини да им помогне на компаниите кои изнајмуваат авиони на Боинг и сега се соочуваат со повисоки трошоци, велат изворите. Акциите на Боинг паднаа за 4,6% во претпазарното тргување откако Блумберг ја објави веста за кинескиот потег. До понеделник, акциите на Боинг паднаа за 10 отсто од почетокот на годината.
Брзиот развој на трговскиот конфликт меѓу САД и Кина уште еднаш го доведе Боинг во центарот на проблемот, иако ситуацијата е променлива и може брзо да се развива. Трамп веќе повлече некои претходно воведени тарифи, вклучително и оние за iPhone уредите увезени од Apple од Кина.
Околу десет авиони Боинг 737 Макс моментално се подготвени да влезат во кинеската авио-флота, вклучително и по два за China Southern Airlines, Air China и Xiamen Airlines, според Aviation Flights Group.
Некои од авионите се паркирани во близина на фабриката на Боинг во Сиетл, додека други се во завршниот центар во градот Жоушан, во источна Кина, според веб-страницата на компанијата, која го следи производството. Документите и плаќањата за некои од овие авиони можеби биле завршени пред кинеските тарифи да стапат на сила на 12 април, за да можат да бидат испорачани во Кина, велат некои извори.
Управата за цивилно воздухопловство на Кина не одговори на барањето по факс. Боинг одби да ја коментира ситуацијата. Претставниците од China Southern, Air China и Xiamen Airlines не одговорија на барањата за коментар.
Блумберг минатата недела објави дека кинескиот авиопревозник Juneyao Air ја одложил испораката на Боинг 787-9 Дримлајнер кој требаше да биде испорачан за околу три недели.
За Боинг оваа ситуација претставува нов удар на еден од најголемите пазари за продажба на авиони. Според прогнозите, Кина ќе има 20% од глобалната побарувачка за патнички авиони во следните две децении, а веќе во 2018 година речиси четвртина од производството на Боинг заврши на кинескиот пазар.
Но, американската компанија не објави големи нарачки од Кина во последните години, како резултат на трговските тензии и сопствените проблеми.
Кина беше првата што го приземји 737 Max по две сериозни несреќи во 2019 година. Споровите со сегашната и претходната администрација на САД дополнително ги зголемија кинеските нарачки за европски Airbus. Минатата година, Боинг повторно беше под лупа за проблеми со квалитетот, откако панелот на вратата испадна од трупот на авион за време на лет.
Оваа напната ситуација, исто така, покажува дека Кина сè уште е во голема мера зависна од странските производители на авиони за да ги задоволи барањата на нејзините граѓани за авионски патувања.
Иако Airbus во моментов е поважниот снабдувач, а домашниот кинески производител Comac C919 треба да помогне во сегментот на помали авиони, кинеските авиокомпании сè уште имаат стотици авиони Боинг во нивната флота за кои е потребно редовно одржување, поправки и замени.
Кина во петокот објави царина од 125 отсто за сите американски стоки од 12 април, нова фаза во ескалацијата на конфликтот што започна кога Трамп воведе американски царини со цел да се намали трговскиот дефицит. Кога се зема предвид тарифата од 20% воведена претходно оваа година поради улогата на Кина во шверцот со фентанил, вкупното ниво на американски царини за кинески стоки сега изнесува 145%.
Боинг сè уште има голем број готови авиони на залиха кои првично беа наменети за кинеските авиокомпании. Компанијата претходно предупреди дека понатамошната ескалација на трговскиот спор може дополнително да ги загрози глобалните синџири на снабдување, кои веќе се сериозно нарушени за време на пандемијата и дури сега почнуваат да се стабилизираат.