Ирската буџетска авиокомпанија „Ryanair Holdings Plc“ ја намали целта за раст на патниците по втор пат за три месеци бидејќи „Boeing Со.“ има потешкотии да испорача нарачани авиони откако нејзините работници штрајкуваа минатата година.
Авиокомпанијата веќе очекува сообраќајот во фискалната 2026-та година (до крајот на март 2026-та година) да порасне на 206 милиони патници во однос на претходната прогноза од ноември од 210 милиони патници, што беше намалено од претходната проценка од 215 милиони патници.
Годинава сообраќајот ќе достигне речиси 200 милиони патници, под услов да нема дополнителни доцнења на авионите, соопшти „Ryanair“.
Компанијата соопшти дека се надева дека преостанатите 29 авиони нарачани од „Boeing“ ќе пристигнат пред март 2026-та година.
„Разочарани сме што нема да можеме да добиеме неколку авиони“, изјави главниот финансиски директор Нил Сорахан.
Во меѓувреме, „Ryanair“ гледа „огромни подобрувања“ во погоните на „Boeing“ по неодамнешната посета, рече Cорхан, додавајќи: „Мислам дека најлошото е веројатно зад нас“.
Намалената прогноза на компанијата нагласува како проблемите на „Boeing“ продолжуваат да се шират низ глобалната авио индустрија. „Ryanair“ го користи само моделот „737“ на „Boeing“ и е најголемиот европски клиент на американскиот производител.
Добивката на „Ryanair“ по оданочување за целата година која завршува во март се очекува да падне на 1,55-1,61 милијарди oд 1,92 милијарди евра минатата година. Во првите девет месеци добивката се намали за 12% на 1,94 милијарди евра во услови на пониски цени на билетите, објави авиокомпанијата.
Компанијата претходно предупреди дека цените на билетите во третиот фискален квартал ќе бидат „малку пониски“ отколку во истиот период минатата година, што укажува дека ќе треба да продолжи да ја стимулира побарувачката.
„Ryanair“ во понеделникот соопшти дека „внимателно се движи“ кон својата целна годишна прогноза за профит и дека постигнувањето на таа цел е предмет на ризици како што се конфликти во Украина и на Блискиот Исток, дополнителни одложувања на „Boeing“ и недостиг на персонал во Европа.
„Boeing“ не е единствениот производител на авиони што не успева да ги испорача авионите на своите клиенти навреме. „Airbus SE“, исто така, беше погоден од проблеми со синџирот на снабдување, вклучително и проблеми со одржувањето со моторите на Прат и Витни, што влијаеше на неговите најпродавани авиони со тесно тело.
Како резултат на сето ова, „Ryanair“ предвидува дека капацитетот на пазарот на кратки дестинации во Европа ќе остане ограничен оваа година.
„Дури и во лето, не растеме толку брзо како што очекувавме. Се очекува побарувачката да биде силна околу Велигден, а летните резервации изгледаат стабилни“, рече Сорахан.
„Ryanair“ ќе исплати привремена дивиденда од 0,223 евра по акција следниот месец и се подготвува да ја отплати емисијата на обврзници што доспеваат во вредност од 850 милиони евра во септември, од сопствени готовински ресурси, што и дава на авиокомпанијата одредена финансиска флексибилност.
Пазарната капитализација на авиокомпанијата се зголеми за околу 4% од почетокот на годината.