25 април, 2025
ПочетнаСВЕТПрви во САД: Како Њујорк реши да се справи со огромните гужви

Први во САД: Како Њујорк реши да се справи со огромните гужви

Во Њујорк стапи на сила првиот систем за такса за сообраќај на возила во САД. Возачите на приватни возила ќе плаќаат и до девет долари дневно, додека за другите возила се одредени различни цени. „Системот е оперативен од неделата на полноќ“, рече Јано Либер, извршен директор на Metropolitan Transit Authority (MTA).

Сега четиристотини сообраќајни ленти се покриени со повеќе од 1.400 камери, со повеќе од 110 точки за откривање и повеќе од 800 знаци. Новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп е меѓу оние кои се спротивставуваат на новиот систем, но Либер е убеден дека шемата за наплата ќе остане дури и по промената на владината администрација.

Зоната на застојот ја покрива областа јужно од Централ Парк, вклучувајќи ги и познатите локации како Емпајер Стејт Билдинг, Тајмс Сквер и финансиската област околу Волстрит. Системот има за цел да ги олесни сообраќајните проблеми во Њујорк и да собере милијарди за мрежата за јавен превоз, пишува Би-Би-Си.

Гувернерката на Њујорк, Кети Хочул, пред две години поднесе план за воведување такси за метеж, но тој беше одложен и ревидиран по поплаките од некои патници и бизниси. Овој систем е продолжение на планот кој беше паузиран во јуни бидејќи имаше премногу несакани последици за њујорчаните.

Се воведува такса за влез во зоната за време на гужви

Повеќето возачи ќе плаќаат 9 долари на ден за да влезат во зоната за време на шпицот, а 2,25 долари во други времиња. Помалите камиони и нетранзитните автобуси ќе плаќаат 14,40 долари за да влезат во Менхетен за време на шпицот на сообраќајот, додека поголемите камиони и туристичките автобуси ќе плаќаат 21,60 долари.

Неколку часа по почетокот на патарината, сообраќајот беше доста густ долж северниот раб на зоната за метеж на улицата 60 и 2-та авенија. Се чини дека многу возачи не беа свесни дека новите камери, поставени над улиците, наскоро ќе го активираат полнењето на нивните E-Z карти (свиевремени ENC, op.p.).

„Возачите ќе ги видат трошоците за патарина на нивните сметки за E-Z Pass за неколку дена“, објасни Либер.

Отпор

Исплатата наиде на голем отпор.

“Чија беше оваа идеја? Кети Хочул? Таа треба да биде уапсена поради незнаење”, рекол агентот за недвижности Крис Смит.
Најистакната опозиција дојде од Трамп, роден Њујорчанец кој вети дека ќе ја укине патарината кога ќе ја преземе функцијата за десет дена.

Локалните републиканци веќе побараа од него да интервенира. Конгресменот Мајк Лолер, кој претставува предградие северно од Њујорк, побара од Трамп „да стави крај на ова апсурдно грабање пари еднаш засекогаш“.

Судијата во петокот го отфрли обидот во последен момент на официјални лица од Њу Џерси да ја блокираат програмата врз основа на нејзиното влијание врз животната средина во соседните области. Минатата година, Њујорк втора година по ред беше прогласен за најзагушена урбана област во светот, според INRIX, компанија за анализа на податоци за сообраќајот.

Возилата во центарот на Менхетен се движеа со брзина од 17 км/ч за време на најтешките утрински часови со метеж во првиот квартал од минатата година. Меѓу оние кои го поздравија новиот систем за полнење беше Фил Бауер, хирург кој живее во центарот на Менхетен: „Мислам дека е добра идеја да се обидеме да го намалиме сообраќајот и да ги охрабриме луѓето да користат јавен превоз“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП