21 април, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАСе бориме со инфлацијата, ама нè јаде шринкфлацијата

Се бориме со инфлацијата, ама нè јаде шринкфлацијата

Во време кога потрошувачката кошница станува сè потешка, шринкфлацијата се покажува како скриен порок на пазарот.

Оваа тенденција, каде што производите се намалуваат во големина или количина додека цените остануваат стабилни или дури и се зголемуваат, се претвора во секојдневна реалност за многумина.
Економските експерти ја објаснуваат шринкфлацијата како тивка инфлација.

„Таа не се манифестира преку традиционалното зголемување на цените, туку преку намалување на количината. Потрошувачите можеби не забележуваат веднаш, но со тек на време, тие добиваат помалку за своите пари. Оваа практика е особено присутна во секторите за прехранбени производи, козметика и домаќински потреби, каде што потрошувачите се често несвесни дека се жртви на оваа тајна тактика“, велат експертите.

Додека некои аргументираат дека шринкфлацијата е начин на компаниите да се справат со растечките трошоци без да ја зголемат цената, други ја сметаат како измама кон потрошувачите.

„Компаниите често се обидуваат да ги скријат овие промени, користејќи фино испечатени натписи или променети пакувања. Во суштина, ова е начин да се пренесе трошокот на инфлацијата на потрошувачите, без да се предизвика отпор со директно зголемување на цените“, објаснуваат економските аналитичари.

Истражувањата покажуваат дека шринкфлацијата може да има значително влијание врз буџетот на домаќинствата, особено кај оние со помали приходи.

„Секоја унца и грам се бројат кога буџетот е тесен. Иако можеби не е очигледно на прв поглед, со времето, шринкфлацијата може да доведе до значително намалување на куповната моќ на потрошувачите. Во борбата против шринкфлацијата, транспарентноста и информираноста се клучни. Потрошувачите треба да бидат свесни за оваа практика и да ги проверуваат етикетите и пакувањата за да се осигураат дека добиваат вистинска вредност за своите пари. Едукацијата и свесноста можат да бидат моќни алатки во рацете на потрошувачите. Кога потрошувачите се информирани, тие можат да влијаат на пазарните трендови. Со зголемување на свесноста и притисокот кон компаниите за поголема отчетност, може да се надеваме дека шринкфлацијата ќе стане помалку честа практика“, велат експертите.

Б.З.М.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП