Температурите во Европа се приближуваат до нивото на кое рафинериите ќе почнат да го ограничуваат производството, пишува „Bloomberg“. Во грчката престолнина Атина, горештините и температурите од над 40°C опстојуваат и во наредните недели, а речиси насекаде во Европа жештините се поголеми од вообичаените за сезоната.
Долгорочно, климатските промени го отежнуваат производството на гориво, вели најголемиот шведски рафинер. Европските рафинерии беа дизајнирани во 1960-тите и 1970-тите, но светот стана пожешко место од тогаш, додаваат аналитичарите во „Wood Mackenzie“.
Предизвиците се неколку – топлото време ја зголемува потрошувачката на гориво, но тоа лесно може да се реши со компании кои додаваат повеќе опрема доколку има економска смисла да се зголеми производството на гориво. Европските рафинерии, сепак, се дизајнирани да работат на пониски температури – повеќе наликуваат на зимски отколку на летни рекорди, велат инженерите.
Во производството на горива нафтата се загрева до стотици степени за да се постигне дестилација и производство на различни нафтени продукти, објаснува „Bloomberg“. При високи надворешни температури, враќањето на суровината во течна состојба е тежок процес. Лесната сурова нафта бара пониски температури за обратна втечнување.
Премногу високите температури може да предизвикаат проблеми во рафинирањето и да принудат намалување на производството за 15% за 24 часа. До неодамна ова главно беше проблем за медитеранските капацитети. Сепак, дури и полската групација „Macquarie“ се бори и ја намали преработката на нафта за 10% поради жештините минатата година.
Во наредната недела се очекува температурата во Варшава да го надмине нивото од 35°С. Ова е само 1°C над нивото за кое се планирани да работат рафинериите на најголемиот снабдувач со горива во Полска – „Orlen“. Кога ќе се надминат овие граници, објектите ќе мора да запрат.
Оддалечувањето од руската тешка нафта, исто така, се покажува како проблем за европските рафинерии – тие се изградени за обработка на Урал, а користењето на полесните сорти им го отежнало нивното работење, а во текот на минатото топло лето, многу од нив бараа различни масла за да направат соодветна мешавина. Оваа година ситуацијата е нормализирана со испораките на тешка нафта од Јужна Америка.
Но, не само европските рафинерии страдаат од топлото време – во САД на источниот брег или на средниот запад ситуацијата е иста. Тамошните рафинерии се дизајнирани да работат и во зимски услови. Меѓутоа, во Мексиканскиот Залив, рафинериите имаат поголеми кули за ладење и складираат повеќе ладна вода, што им помага да работат дури и во летните горештини.
Но и тогаш топлината е предизвик за производство на горива, бидејќи разладните капацитети работат поинтензивно, тоа ги преоптоварува електричните мрежи и може да доведе до итно исклучување на напојувањето.