Apple, Microsoft, Amazon и Google беа водечките четири светски брендови на крајот на 2023 година, според консултантската компанија Interbrand. Тие се исто така четири од петте највредни компании во светот.
Другата е Nvidia, која оваа недела накратко го надмина Microsoft и стана најголемата компанија во светот по пазарна капитализација.
Но, и покрај нејзината проценка од 3,1 трилиони долари (достигна 3,3 трилиони долари пред дводневниот пад), Nvidia не е ни во првите 100 имиња на најновата листа на Interbrand, која вклучува компании како McDonald’s, Starbucks, Disney и Netflix, пишува CNBC.
Историскиот пораст на Nvidia – акциите се зголемени речиси деветкратно од крајот на 2022 година – е речиси целосно поттикнат од побарувачката за нејзините графички процесорски единици (GPU), кои се во срцето на генеративниот бум на вештачката интелигенција и, пошироко, возбудата за вештачката интелигенција. Nvidia има повеќе од 80% од пазарот за чипови кои се користат за обука и имплементација на софтвер за вештачка интелигенција како што е ChatGPT. Неколку големи технолошки компании се примарните клиенти на неговите чипови.
Брзината на подемот на Nvidia и релативниот недостаток на контакт со потрошувачите на тој пат се комбинираат за да препознатливоста на брендот на 31-годишната компанија од Main Street е далеку зад нејзината привлечност на Wall Street. Број 100 на листата на Interbrand за 2023 година е јапонскиот производител на камери Canon, а холандскиот производител на пиво Heineken е на 99-то место.
„Како производствена компанија која неодамна влезе на глобалната сцена, Nvidia немаше време, ниту ресурси, да ја смени улогата на брендот и да го зајакне својот бренд за да ги заштити идните приходи“, рече Грег Силверман, глобален директор за економија на брендови на Interbrand. Ризикот за Nvidia, додаде Силверман, е дека неговата „слаба сила на брендот ќе го ограничи колку ќе биде вредна, и покрај големината на нејзината пазарна капа“.
Портпаролот на Nvidia одби да коментира.
Годишниот раст на приходите на Nvidia надмина 200% во секој од последните три квартали. За фискалната 2025 година, приходите се очекува да се удвојат од година во година на повеќе од 120 милијарди долари, според LSEG.
Графичките процесори на центарот за податоци на компанијата, кои сочинуваа 85% од продажбата минатиот квартал, се инсталирани во огромни капацитети и обично бараат тим од скапи експерти за наука за податоци и суперкомпјутери да ги конфигурираат за ефикасно да градат софтвер за вештачка интелигенција.
Спротивно на тоа, Apple, кој е рангиран број 1 според Interbrand, заработува огромно количество од своите пари со продажба на iPhone и други уреди на потрошувачите ширум светот. Microsoft, кој е на второто место, е гигант за продажба на претпријатија, но насекаде е познат по своите софтвери за Windows и Office. Третопласираниот Amazon се стреми да биде продавница за сите потрошувачи, а број 4 Google е портата на интернет за многу луѓе.
Топ 10 на Interbrand ја заокружува јужнокорејскиот електронски гигант Samsung, заедно со три автомобилски компании (Toyota, Mercedes-Benz и BMW), Coca-Cola и Nike.
Понатаму на листата на бр. 24 е ривалот на Nvidia, Интел, кој е најпознат по тоа што со процесорот го направи срцето на лаптопите и компјутерите и по долготрајната рекламна кампања „Intel Inside“. Дури и Hewlett Packard Enterprise, компанија која произведува сервери, се најде на 91 место на листата.