23 јуни, 2024
ПочетнаЗДРАВЈЕСтудија: Редовното консумирање на оваа храна може да го намали високиот холестерол

Студија: Редовното консумирање на оваа храна може да го намали високиот холестерол

Најновата студија за леќата сугерира дека тие може да имаат здравствени придобивки за луѓето со висок ризик од метаболички болести, кои авторите ги дефинираат како оние со поголем струк и високи нивоа на триглицериди после оброк.

Истражувањето, објавено во јануари оваа година, открило поврзаност помеѓу дневната потрошувачка на леќа во текот на 12 недели и намалувањето на LDL („лошиот“) и вкупниот холестерол и нивото на шеќер во крвта после оброк. Високото ниво на холестерол, шеќер во крвта и воспаление може да играат клучна улога во кардиоваскуларни болести, дијабетес и други хронични заболувања.

„Оваа информација дополнително помага во развојот на диететски стратегии засновани на мешункасти плодови за да се намали ризикот од болести и да се забави или поништи прогресијата на метаболичките болести кај ризичните популации“, напишаа авторите во студијата. Мешунките се однесуваат на леќата и другите сушени семиња од мешунки, како што се грав, сув грашок и наут.

Гастроентерологот д-р Вил Булсиевич изјави за Health дека студијата е ограничена бидејќи опфатила само 38 луѓе, а сите учесници биле изложени на висок ризик за метаболички болести. Сепак, наодите се конзистентни со претходните истражувања кои разгледуваа слични мерки, додаде тој.

Секојдневното консумирање леќа може да помогне во намалувањето на холестеролот и да промовира поздраво варење.

Додека други студии ги истражуваа здравствените ефекти од консумирањето леќа, истражувачите забележаа дека неколку студии се фокусирале на тоа како леќата влијае на широките мерки на метаболичкото здравје. Студиите кои ги испитуваат последиците од правењето на леќата голем дел од исхраната исто така беа ретки.

За да ја пополнат празнината во знаењето, научниците дизајнираа 12-неделно тестирање споредувајќи ги ефектите од оброкот базиран на леќа и оброкот базиран на месо врз метаболичките резултати. Тие им наложиле на половина од учесниците да јадат оброк кој содржи околу 150 грама леќа секој ден во текот на седум дена. Другите учесници јаделе слични оброци со мисирка или пилешко наместо леќа.

Учесниците, исто така, добија тестови на крвта и пополнија анкети за нивните навики во исхраната и здравствената состојба. Покрај тоа што откриле дека оние што јадат леќа имаат подобро метаболичко здравје, истражувачите откриле и дека групата што јадела леќа нема посериозни гастроинтестинални проблеми.

„Нашите резултати сугерираат дека дневната потрошувачка на леќа може да биде корисна за намалување на холестеролот и постпрандијалните гликемиски и воспалителни реакции, без да предизвика гастроинтестинален стрес“, забележаа авторите.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП