Потрошувачката за е-трговија во црниот петок скокнаа за 7,5% во однос на претходната година, достигнувајќи рекордни 9,8 милијарди долари во САД, според извештајот на Adobe Analytics, што дополнително покажува дека потрошувачите кои се свесни за цените бараат да трошат на најдобрите зделки и ги бараат тие онлајн.
„Видовме дека се појави многу стратешки потрошувач во текот на минатата година, кој навистина се обидува да ги искористи овие денови за максимум да ги искористи попустите“, рече Вивек Пандја, водечки аналитичар во Adobe Digital Insights.
Зголемувањето на потрошувачката на црниот петок го одразува потрошувачот повеќе подготвен да троши отколку во 2022 година, кога цените на горивото и храната беа болно високи.
Пандја истакна дека импулсните набавки можеби одиграле улога во растот на црниот петок, бидејќи 5,3 милијарди долари од онлајн продажбата дошле од купувања преку мобилни телефони. Тој истакна дека влијателните и рекламирањето на социјалните мрежи им олесниле на потрошувачите да уживаат во трошењето преку нивните мобилни уреди.
Сепак, купувачите се чувствителни на цените и управуваат со построги буџети поради минатогодишната рекордна инфлација и каматни стапки. Според истражувањето на Adobe, продажбата од 79 милиони долари дошла од потрошувачите кои го избрале флексибилниот начин на плаќање „Купи сега, плати подоцна“ за да ги истегнат своите паричници, што е за 47% повеќе од минатата година.
Најпродаваните категории на црниот петок, покажа извештајот на Adobe, се електрониката како паметни часовници и телевизори, заедно со играчки и игри. Во меѓувреме, алатките за поправка на домот не беа ефикасни. Пандја рече дека најпродаваните се во директна корелација со производите кои имаат најдобри попусти.
Adobe ги собира своите податоци со анализа на трилион посети на веб-страници за малопродажба во САД, 18 категории на производи и 100 милиони уникатни ставки. Не ги следи физичките малопродажни трансакции.
Анализата на Mastercard за овогодинешната продажба на црниот петок покажа дека продажбата во продавниците е зголемена за нешто повеќе од 1% во споредба со онлајн продажбата, која е зголемена за повеќе од 8% во споредба со минатата година.
„Мислам дека се случи промена на парадигмата околу искуството на црниот петок во продавницата, долгите редици и слични работи“, рече Пандја од Adobe.
Потрошувачите се „повеќе на возачкото место“ кога купуваат онлајн, додаде тој, бидејќи е полесно да се споредат цените и да се обезбеди подобра цена.