4 мај, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАЕУ е на работ на голема трговска војна со Кина

ЕУ е на работ на голема трговска војна со Кина

Ако растечката владина поддршка за стратешките индустрии ризикува да ескалира во глобална субвенциска војна, тогаш Европската унија можеби штотуку започна една од своите најголеми трговски битки. Бидејќи европските власти стравуваат дека милиони работни места во автомобилската индустрија на континентот се загрозени поради зголемениот извоз на електрични возила во Кина, Европската комисија во средата започна истрага за финансиската поддршка на Пекинг за индустријата за електрични возила.

Истрагата, која би можела да трае до девет месеци, најверојатно ќе резултира со нови царини за увоз на кинески електрични возила и ќе ги доведе во прашање големите неевропски производители на автомобили како што е Тесла, која произведува автомобили во Кина за извоз во Европа.

Овој потег би можел да ги приближи тарифите до нивото од 27,5 отсто што веќе го наметнаа САД за кинеските електрични возила, а тарифите на ЕУ може да варираат во зависност од производителот, велат упатените за Блумберг.

Истрагата на Европската комисија, како и агресивните потези на Вашингтон за соочување со Кина, се дел од поширок преглед на владите во развиените економии за да се доближи производството до дома, особено во клучните сектори како што се производството на полупроводници, фармацевтските производи или тешката индустрија.

Тој стремеж кон обезбедување синџири на снабдување, во комбинација со тензиите по руската инвазија на Украина, резултираше со истовремено брзање да се подигнат трговските бариери, поттикнувајќи ги стравувањата од глобалната економска фрагментација.

Доколку ЕУ воведе царини, тоа ќе го ограничи еден од последните големи пазари за извоз на кинески електрични возила и ќе ја зголеми можноста за каскада од одбранбени потези на пазари како што е Велика Британија. Акциите на кинеските производители на електрични возила не реагираа многу на веста во четвртокот.

Тука е и прашањето за одговорот на Пекинг. Официјални лица во Брисел велат дека сакаат да избегнат предизвикување сеопфатен економски ќор-сокак, имајќи на ум дека Кина е главен снабдувач на суровини и компоненти за индустријата во ЕУ и клучен пазар за германските автомобили. Европските фирми, исто така, би можеле да бидат ранливи на ненадејни промени во регулативите кои го ограничуваат нивниот пристап до огромниот кинески потрошувачки пазар.

„Тоа е навистина доста ризично“, рече трговскиот експерт Сем Лоу, партнер во консултантската компанија Flint Global во Лондон. „Исто така, треба да претпоставите дека ќе има некаква кинеска одмазда.

Борбата со кинеските субвенции – дури и ако се докаже нивното негативно влијание – исто така нема да го промени ставот дека кинеските возила се технолошки напредни и дека европските производители бавно се прилагодуваат и иновираат.

ЕУ и другите големи економии се борат на два фронта за своите електрични возила, обидувајќи се да ја изедначат поддршката на американската влада за домашните производители на автомобили и добавувачи на батерии додека се обидуваат да ги достигнат кинеските производители.

Но, со оглед на тоа што Вашингтон и Брисел сега бараат соработка во нивните пристапи кон Кина, истрагата на ЕУ и каква било трговска заштита како резултат на тоа, веројатно ќе ги привлечат САД дополнително.

„Ова би можело да стане интересно бидејќи Европа, се разбира, е под силен притисок“, рече Маркус Берет, член на одборот на консултантската компанија Роланд Бергер, во интервју на Северноамериканскиот меѓународен саем за автомобили во Детроит. „ЕУ е под притисок на САД да ја прифати истата логика и да ги зголеми бариерите за кинеските автомобили.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП