29 март, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАТанкерите имаат нови подлоги рути, но и повеќе трошоци

Танкерите имаат нови подлоги рути, но и повеќе трошоци

Војната во Украина повлече нови рути за снабдување со нафта – во потрага по нови пазари, руските компании ги пренасочуваат испораките од Европа во Азија, но тоа ги зголемува трошоците и го продолжува времето на патување на танкерите, пишува во анализа „The Wall Street Journal“.

Од пристаништето Приморск, кое се наоѓа во близина на Санкт Петербург, патувањето до Ротердам е околу четири дена. Денес, пак, танкерите со руска нафта заобиколуваат, минуваат низ Средоземното Море, Суецкиот канал и го носат својот товар до бреговите на Индија. Ова време трае најмалку 26 дена, проценуваат транспортните компании.

За да ја заменат руската нафта, европските потрошувачи се свртуваат кон други производители кои се исто така подалеку – Блискиот Исток, САД или Јужна Америка. На танкер му требаат 17 дена да патува од Хјустон до Ротердам.

Аналитичарите се категорични – многу бродови го носат својот товар пет пати подолго отколку пред конфликтот. Како резултат на тоа, многу помалку танкери се достапни, а шансите за брзо зголемување на светската флота се мали. Недостатокот природно доведува до зголемување на цената на услугата – на пример, цената за големите танкери, кои имаат капацитет од околу 2 милиони барели, од 18-ти ноември порасна на околу 115.000 долари дневно. Тоа е околу 11 пати повеќе од цената за оваа услуга една година порано.

Но, тоа нема сериозно влијание врз цената на нафтата во оваа фаза – на пример, во пладневното тргување денеска цената на Брент достигна нешто над 85 долари за барел. Цените на нафтата паѓаат поради избувнувањето на коронавирусот во Кина и разговорите за ограничување на цената на руската нафта.

Слична е состојбата и со бродовите што пренесуваат течен гас, за разлика од останатиот дел од индустријата – товарите таму се намалуваат поради намалените барања од трговците и производителите.

Во нафтениот сектор ситуацијата уште повеќе ќе се затегне кога на почетокот на декември ќе стапи на сила европското ембарго за руската нафта. Тогаш руските производители ќе ја насочат својата нафта на исток, а Европа ќе купува уште повеќе суровини од запад.

Бродоградилиштата се преполни со нарачки за контејнерски бродови, но нивното производство трае со години, забележува и „WSJ“. Според учесниците на пазарот, пазарот на половни бродови, исто така, би можел значително да се затегне доколку руските компании почнат да ги купуваат за да избегнат да им биде одбиен превозот поради страв од секундарни санкции.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП