3 март, 2024
ПочетнаЗДРАВЈЕИстражувачите тврдат: Пет видови сино овошје спречува воспаленија, дијабетес и кардиоваскуларни нарушувања

Истражувачите тврдат: Пет видови сино овошје спречува воспаленија, дијабетес и кардиоваскуларни нарушувања

Синото овошје ја добива својата боја од соединенијата познати како антоцијанини. Но, покрај тоа што се извор на сини бои, антоцијанините даваат и одредени здравствени придобивки. Истражувачите наведуваат дека храната богата со овие пигменти може да помогне да се избегнат кардиоваскуларни нарушувања, рак, дијабетес и други болести.

Оваа боја на овошје има релативно големи количини на антиоксиданси, витамини и антоцијанини. Ова ги прави добар избор за луѓе кои бараат начини да го подобрат своето здравје и да го одложат стареењето. Јадењето на ова овошје обично го намалува воспалението и се бори со различни хронични состојби, вклучувајќи дијабетес тип 2 и срцеви заболувања, а исто така помага во спречување на рак.

Зошто сините плодови се ретки во природата?

Научниците не го знаат точниот одговор на ова прашање. Сепак, причината зошто синото овошје е ретко во природата може да биде поврзано со аспекти на еволуцијата.

Веројатно сте забележале дека сината боја не се среќава често кај живите организми. Оваа боја е речиси универзално поврзана со отровни работи и расипана храна, и затоа животните обично ја избегнуваат храната од оваа боја колку што е можно повеќе.

Тоа би значело дека растенијата користат сина боја како начин да се заштитат од другите што ги консумираат. Спротивно на тоа, храната и свежината генерално се поврзуваат со зелените, црвените и портокаловите бои. Но, додека сините растенија успешно ги намалуваат шансите да бидат конзумирани, тие исто така губат начин да се шират со помош на животни, преку семиња. Ова води до помала инциденца и помал број сини овошни видови, пишува Technology.

Боровинки

Првото овошје што веројатно ви паѓа на ум кога ќе помислите на сино овошје е боровинка. Тие се богати со влакна и содржат високо ниво на манган, витамини Ц и К. Боровинките содржат и антиоксиданси кои ја штитат ДНК од оштетување на слободните радикали.

Грозје

Уште едно сино овошје кое ве штити од студ е грозјето. Ова грозје помага да се зголеми бројот на корисни имунолошки клетки и нивото на антиоксиданси во крвта. Тие имаат повеќе антиоксиданси од црвеното или зеленото грозје.

Црна рибизла

Друга бобинка со повеќе здравствени придобивки е црната рибизла. Тие се богати со витамин Ц. Една шолја (112 грама) црни рибизли има повеќе од двојно од препорачаната дневна вредност од овој витамин. Витаминот Ц е моќен антиоксиданс и помага во заштитата од оштетување на клетките и хронични болести. Покрај тоа, помага во заздравувањето на раните и го зајакнува имунолошкиот систем.

Дамсон сливи

Дамсон сливите се вид на сина слива која често се суши за да се направат суви сливи. Надалеку се познати како лек за дигестивни проблеми. Бидејќи сливите се богати со влакна и сорбитол, тие можат да ја зголемат фреквенцијата на столицата и да ја омекнат столицата за да помогнат во олеснување на запек.

Смокви

Иако одвнатре се главно розови, овие плодови често се сини однадвор, но не сите сорти.

Смоквите се здрав избор, можете лесно да ги јадете наместо слатка храна, а исто така даваат многу здравствени придобивки. На пример, познато е дека смоквите помагаат во намалување на крвниот притисок, го подобруваат варењето, па дури и ја зголемуваат густината на коските. Тие се природно без масти и холестерол и се добар извор на калциум, железо, магнезиум, калиум и витамини А и Ц.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП