Во раните утрински часови на 31-ви мај, лидерите на ЕУ се договорија за долгоочекуваната мерка против Русија, имено забрана за увоз на нафта. Сепак, овој потег ќе се сврти против заедницата, предвидува Михаил Улјанов, постојан претставник на Русија во меѓународните институции со седиште во Виена, како што е „ОПЕК“.
На Твитер, Улјанов ја цитираше претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, која изјавила еден ден претходно дека таа рече дека ембаргото за нафта ќе ја зголеми цената на нафтата и ќе и помогне на Русија да најде нови пазари за својата сурова нафта.
„Многу брза промена на мислењето, што покажува дека ЕУ не е во добра форма“, напиша Улјанов на социјалните мрежи откако европските лидери одобрија забрана за увоз на руски суровини.
Според него, Русија лесно ќе најде нови пазари за својата нафта. Земјата е трет по големина производител на нафта во светот по САД и Саудиска Арабија и најголем извозник на нафта, пишува „CNBC“. Руската нафта учествува со 36% од увозот на суровини во ЕУ, а иако е најголема, Европа не е единствениот пазар на Русија.
Сега Москва ќе мора повеќе да се потпира на своите клиенти во Азија и главно во Кина и Индија. Од почетокот на војната во Украина, испораките на нафта за Индија се зголемуваат, а третата по големина азиска економија не ги исполни повиците да се приклучи на санкциите против Русија.
Влијанието на санкциите против Русија ќе има ефект доколку ЕУ и САД успеат да ја принудат Индија и другите азиски земји да престанат да купуваат руска нафта, изјави експертот Ади Имширович од Оксфордскиот институт за енергетски истражувања.
Одделно, Кина почна да купува од евтината руска нафта, иако објаснува дека испораките биле договорени пред војната во Украина и дека ќе ја користи руската нафта за да ги надополни своите резерви.
Патувањето на танкер со нафта од руските пристаништа во западниот дел на земјата до Кина наместо во Европа трае околу два месеци, проценува „Kpler“.
Според аналитичарите од компанијата во мај, рекордни количества руска нафта биле транспортирани во Индија и Кина. Но, Русија нема да може да смета на повеќе купувачи од Азија, бидејќи малку рафинерии можат да ја преработат суровината што традиционално ја купува Европа – сортата Урал, која има поголема содржина на сулфур, додава „Bloomberg“.
По неколку месеци целосно затворање поради случаи на коронавирус во Шангај, кинеските рафинерии најверојатно ќе имаат силен интерес за купување евтина нафта, велат трговците. Мотивацијата е чисто комерцијална – цената на руската нафта е значително пониска на пазарите отколку политичка.
Но, колку е реално да се очекува дека Индија и Кина, кои веќе го зголемуваат купувањето на руска нафта, ќе имаат капацитет да продолжат да го прават тоа, рекоа тие за агенцијата.