28 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАЗошто конфузијата со синџирите на снабдување се продлабочува

Зошто конфузијата со синџирите на снабдување се продлабочува

Холандското пристаниште Ротердам обично работи како добро подмачкана машина: стотици бродови доаѓаат и заминуваат секој ден, а десетиците илјади контејнери што се товарат и растовараат од нив ја поддржуваат европската економија, пишува „Bloomberg“.

Сепак, санкциите против Русија парализираа илјадници транспортни контејнери, изјави во интервјуто генералниот директор на пристаништето.

Тоа дава уникатен поглед на тоа како мерките против Москва го нарушуваат срцето на вистинската европска економија. Контејнерите обично се со големина од 20 или 40 стапки и патуваат до различни дестинации во Русија. Сите тие се внимателно проверени за да се уверат дека пристанишните власти нема да ги прекршат западните санкции доколку бидат испратени, изјави извршниот директор на пристаништето во Ротердам, Алард Каслејн.

Многу агенции посветуваат големо внимание на бродовите кои доаѓаат од Русија, а голем број контејнерски терминали и бродски компании велат дека повеќе нема да управуваат со товарот наменет за погодената земја по инвазијата на Украина.

„Можете само да го замислите кошмарот што доаѓа од ова“, рече Кастлин.

Дури и пред војната, глобалните синџири на снабдување воопшто, а особено во контејнерската индустрија, едвај успеаја да го надминат хаосот предизвикан од Ковид-19.

Од илјадниците пратки на секој брод што пристигнува, „неколку десетици или стотици може да бидат наменети за Русија“, рече директорот на пристаништето. „Ги раздвојуваме и потоа правиме физички проверки на контејнерите пред да бидат пуштени“, додаде тој.

„Оваа задача создава ограничувања во синџирот на вредност во однос на физичкиот простор, трудот и времето“, додаде тој. Според него, во пристаништето во моментов има 4.500 контејнери кои се одвоени за проверка.

„Се трудиме оваа бројка да биде што помала бидејќи просторот што го имаме е ограничен“, рече тој.

Кастлајн вели дека пристаништето е подготвено да изгради капацитет доколку бројот на контејнери поврзани со Русија доведе до целосна блокада на терминалите.

„Терминалот „Euromax“ има капацитет да се прошири и на крајот можеби ќе го искористиме тоа“, додаде тој.

Рускиот бизнис е значаен дел од работењето на пристаништето, со околу 130 милиони тони претоварени низ капацитетите секоја година, од кои околу 13% се испраќаат во Русија.

Од сите контејнери што минуваат низ нив, 10% се некако поврзани со земјата, која преку холандскиот центар извезува стоки како челик, бакар, алуминиум и никел. Значителен дел од вкупниот волумен на пристаништето е поврзан со енергијата.

Во моментов, околу 30% од руската сурова нафта, 25% од течен природен гас и 20% од нафтени деривати и јаглен се увезуваат преку пристаништето во Ротердам, според веб-страницата на пристаништето. Нема официјална забрана за купување на руски енергетски стоки, но европските влади и компании ги избегнуваат овие испораки и ова има своја цена“, според Кастлин.

„Многу рафинерии во оваа област се специјално формирани за преработка на руска сурова нафта“, што значи дека дури и ако може да се заменат залихите, ефикасноста и производството на гориво можеби не се исти“, рече тој.

Холандската влада презема чекори за зголемување на капацитетот за увоз на течен гас на земјата на краток рок. Капацитетот на терминалот за течен природен гас во пристаништето, со кој управуваат „Nederlandse Gasunie“ и „Koninklijke Vopak NV“, се очекува да се зголеми за 30% -40% пред крајот на годината, рече Кастлин.

Сепак, енергетските проблеми се далеку од завршени, дури и тогаш.

„Ако европските земји одбијат да ги исполнат барањата на Русија за плаќање во рубљи за природен гас – од кој најголем дел се испорачува директно на континентот, а потоа Кремљ престане да извезува енергија, „многу лесно би можеле да бидеме во тешка ситуација преку ноќ“. Магацините за гас не се полни, па сѐ уште не сме излегле од немирните води“, предупреди директорот.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП