19 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАЕдна петтина од светското население го промени домот за време на пандемијата

Една петтина од светското население го промени домот за време на пандемијата

Глобалниот апетит за купување недвижен имот останува и покрај новиот пораст на инфекции со коронавирусот, според новата анкета „Global Buyer Survey“ од консултантската фирма „Knight Frank“, цитирана од онлајн изданието „World Property Journal“.

Истражувањето, кое ги прикажува ставовите на повеќе од 900 клиенти на „Knight Frank“ на 49 глобални пазари, покажа дека на глобално ниво, 19% од испитаниците ги промениле своите домови од почетокот на пандемијата. Нивниот удел достигнува до 25% во Австралија и Северна Америка. Од оние кои не го смениле својот дом, 20% е поверојатно да го сторат тоа во 2021-ва година во услови на тековната пандемија.

Купувачите повторно ги претпочитаат градовите. Од испитаниците кои се повеќе расположени да го сменат својот дом во следните 12 месеци, 38% бараат имот во урбани локации, а 33% избираат предградија.

46% од учесниците велат дека имаат поголема веројатност да купат самостојна куќа или вила, но побарувачката за станови се зголеми на 19% од 12% во 2020-та година. Ова ја одразува зголемената побарувачка и за поголеми и попространи станови и за домување на приземје во урбаните центри.

Апетитот за купување имот во скијачките центри се зголеми од 11% во 2020-та година на 18% во 2021-ва година, со побарувачка од купувачи од Северна Америка и Азија над глобалниот просек.

84% од испитаниците рекле дека за нив е важна енергетската ефикасност на домот. 28% велат дека имаат поголема веројатност да купат енергетски ефикасен дом ако идните прописи за животната средина имаат директно влијание врз неговата вредност, а околу 27% се подготвени да платат повисока цена за позелен и енергетски ефикасен дом.

„Над две третини од луѓето очекуваат вредноста на нивниот сегашен дом да се зголеми следната година, при што повеќето очекуваат зголемување од 1% до 9% во следните 12 месеци. Ова е во согласност со прогнозите на „Knight Frank“ во анализата „Prime Global Forecast“, според која глобалните цени на недвижностите се зголемуваат за 4% во 2021-ва година“, рече Кејт Еверет-Ален, шеф на меѓународно истражување за живеалишта во консултантска фирма.

Според другите наоди во извештајот, пандемијата предизвика бран побарувачка за втор дом. Околу 33% од купувачите велат дека поверојатно е да купат втор дом како резултат на коронавирусот отколку 26% во минатата година. Од оние што бараат втор дом, 26% велат дека пандемијата влијаела врз нивниот избор каде сакаат да купат имот, а 22% ги одложиле своите планови за купување.

„Купувачите на луксузни имоти во Европа и САД ќе најдат сосема поинаков пејзаж отколку во 2020-та година“, рече Марк Харви, шеф за меѓународна продажба на станови во „Knight Frank“.

„Акциите се пониски, продавачите се помалку подготвени да преговараат за цената, а по неколкумесечните строги ограничувања за патување, побарувачката од странците расте. Некои купувачи сакаат да почекаат до последниот квартал од годината, кога се надеваат дека продавачите нема да бидат толку непопустливи. Други сакаат брзо да дејствуваат таму каде што гледаат добра вредност пред да растат цените“, додаде тој.

Што се однесува до брендираните домови, една третина од купувачите (39%) се подготвени да платат повеќе за брендиран дом, покажува истражувањето. Нивното учество се зголемува на 45% и 43% соодветно во Австралија и Азија. Меѓу водечките мотиви за купување брендиран дом е обезбедувањето услуги и удобности. На второ место е потенцијалот за висока профитабилност на таквото домување, а на трето место е управувањето и одржувањето на зградата.

Конечно, извештајот дека поради пандемијата е зголемен интересот за купување имот од странци кои сакаат да стекнат дом во својата татковина. Резултатите од анкетата потврдуваат дека Соединетите држави, Сингапур, Хонг Конг, Обединетото Кралство и Филипините се клучните локации каде што биле анкетирани странци пред пандемијата. За повратниците, желбата да се биде поблиску до семејството (36%) е најголемиот мотивирачки фактор, потоа следи подобрениот квалитет на живот (24%) и променливите услови за работа (16%).

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП