18 април, 2024
ПочетнаАВТОБИЗConsumer Reports покажаа дека Тесла може да вози без никој на возачкото...

Consumer Reports покажаа дека Тесла може да вози без никој на возачкото седиште

Consumer Reports од тест возење покажа во ново видео дека, да, возило на „Тесла“ со одликата „Автоматски пилот“ ќе вози без никој на возачкото седиште.

Прашањето се појави по фаталната несреќа во Тексас минатиот викенд, рече Џејк Фишер, раководител на авто-тестирање во Consumer Reports. Во таа несреќа, според полицијата, никој не бил на возачкото седиште во „Тесла Модел С“ кога се судрил со голема брзина, при што загинале двајца патници.

Во понеделникот, извршниот директор на Tesla, Илон Маск, објави твит за несреќата, велејќи: „Логовите со податоци што се пронајдени досега покажуваат дека автоматскиот пилот не бил вклучен“ и дека „Покрај тоа, за стандардниот автоматски пилот ќе треба да се вклучат линиите за ленти, што ги немаше оваа улица“. Маск исто така рече дека автомобилот не е опремен со понапредната опција „Целосно самостојно управување“.

Од твитот на Маск не беше јасно дали тој мисли дека системот за автоматски пилот не е овозможен во моментот на ударот или дека тој воопшто не бил користен во тоа фатално возење.

Тесла постојано се соочуваше со обвинувања дека името на неговиот систем за помош на возачот „Автопилот“ ги доведува во заблуда некои да веруваат дека автомобилот навистина може да вози безбедно сам.

Но, Consumer Reports не се обидуваше нужно да ја пресоздаде несреќата во Тексас, рече Фишер. Тој инцидент сè уште се истражува, така што не се знае точно што се случило. Наместо тоа, рече Фишер, истражувачите на Consumer Reports се обидуваа да покажат како системите за помош на возачот како овој – што може да ги вклучува и оние од други компании освен Тесла – се отворени за злоупотреба без поефикасно следење на возачот.

„Ако системот не може да препознае дали возачот е на седиштето, тоа е очигледно недоволно“, рече тој.
Истражувачите од Consumer Reports рекоа, дека откриле дека ќе биде лесно да се измами одликата на автоматскиот пилот на Тесла за возење без возач на возачкото седиште.

„Во нашата евалуација, системот не само што не успеа да се осигура дека возачот обрнува внимание, туку исто така не можеше да открие дали таму има возач воопшто“, рече Фишер, кој го спроведе експериментот.

Демонстрацијата беше направена на тест патеката Конектикат на групата за застапување на Consumer Reports каде немаше други автомобили, немаше пешаци и дрвја или други пречки што возилото може да ги погоди ако работите тргнат наопаку, се вели во извештајот. Тој дел од патеката на Consumer Reports е специјално дизајниран за тестирање на системи за помош на возачот, како што е автоматски пилот.

Фишер објави дека го започнал судењето на возачкото седиште на Тесла Модел Y. Откако го вклучил системот за автоматско пилотирање додека автомобилот се движел, Фишер рече дека ја намалил брзината на автомобилот на нула, а потоа се префрлил на совозачкото седиште. Тој успеа од таму за да ја зголеми брзината на автомобилот користејќи копче на воланот. Со системот за автоматски пилот поставен на 30 милји на час, возилото остана на курсот. Потоа продолжи да вози без никој на возачкото седиште. Фишер рече дека системот не испратил предупредување и не посочил на кој било начин дека возачкото место е празно.

Возилата на Тесла навистина имаат сензор за тежина на возачкото седиште, рече Фишер, што го користи возилото за да препознае кога е зафатено седиштето за да може да го стартува возилото, бидејќи нема традиционален клуч или копче за стартување. Но, очигледно, сензорот за седиште не е врзан во системот за автоматски пилот за да спречи системот да се користи без возач, рече тој.

„Всушност бев малку шокиран од тоа колку е лесно да се направи тоа што го направив“, рече Фишер.
Наместо тоа, системот се потпира на повремено чувство на раката на возачот на воланот за да се осигура дека возачот е присутен и се занимава со возење. За да го заобиколи ова, Фишер рече дека закачил јаже со тежина од едната страна на воланот за нежно да го повлекува истиот.

Како што покажува трикот со јаже на Фишер, лесно е да се имитира континуирано влечење на воланот. Во 2018 година, Националната управа за безбедност на сообраќајот на патиштата забрани уред кој беше дизајниран специјално за да измами таков систем да помисли дека некој држи управувач, а тие не беа. Едноставно, тоа беше тежина дизајнирана да виси од воланот.

Другите автомобили со напредни системи за помош на возачот, исто така, се потпираат на движењето на воланот за да се процени вклученоста на возачот. Можно е системи како овој на други автомобили кои не вклучуваат софистициран мониторинг на возачот, исто така, да бидат злоупотребени, рече во извештајот Кели Фунхоусер, програмски менаџер на Consumer Reports за тестирање на интерфејсот на возилото.

Тесла, кој генерално не одговараше на прашањата за печатот повеќе од една година, не одговори на барањето за коментар за наодите на Consumer Reports, ниту за значењето на твитот на Маск.

NHTSA и Националниот одбор за безбедност во сообраќајот ја испитуваат несреќата минатиот викенд.

Истражителите не соопштија дали во несреќата учествувал автоматскиот пилот на Тесла или понапредната опција „Целосно самоуправување“

Според веб-страницата на Тесла и јавните изјави, овие системи не се наменети всушност да возат автомобил без човечко присуство.

Тимот за тестирање на Consumer Reports препорача Тесла да го користи сензорот за тежина на предното седиште за да се осигура дека возачот е на седиштето кога се користи автоматски пилот. Вилијам Валас, управител на безбедносната политика во Consumer Reports, исто така, предложи на системите за набљудување на возачите, кои користат камери за да осигурат дека возачите внимаваат на патот, да биде потребна опрема за безбедност. Таквите системи се користат денес во комбинација со системи за помош на возачот во голем број автомобили. Регулаторите за автоматска безбедност во Европа планираат да започнат да ги бараат како задолжителни во 2023 година.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП