24 април, 2024
ПочетнаЕКОНОМИЈАСамо една недела по „Брeгзит“ трговците се бесни, а некаде полиците се...

Само една недела по „Брeгзит“ трговците се бесни, а некаде полиците се и празни

Со напуштање на внатрешниот пазар и царинската унија, британските компании за прв пат ги чувствуваат конкретните последици од „Брегзит“.

Околу една и пол недела откако Велика Британија ги напушти царинската унија и внатрешниот пазар на ЕУ, има гласни повици за обновување на преговорите со Брисел за трговскиот пакт. Особено, прописите за царина и безбедност на храна, како и ДДВ-то, предизвикуваат потешкотии во прекуграничната трговија.

Во некои случаи, компаниите едноставно престанаа да тргуваат помеѓу Велика Британија и ЕУ поради регулаторната несигурност или дополнителна работа – вклучувајќи ги извозниците на риби, даватели на услуги за испорака и модните ланци. Северна Ирска е особено погодена. Имаше поплаки за празни полици на супермаркетите.

Северна Ирска е дел од Велика Британија, но според договорот за излез, таа се третира во согласност со правилата на царинската унија на ЕУ и внатрешниот пазар.

Британските бизнис здруженија сега се надеваат на понатамошни преговори меѓу Брисел и Лондон со цел да се решат тешкотиите.

„Каде што има проблеми, ќе мора да се водат понатамошни разговори“, изјави шефот на британската асоцијација за трговија со храна за „Обсервер“. Извршниот директор на здружението на индустријата „Make UK“, за весникот изјави дека дури и експерти за царина со 30 годишно искуство биле „запрепастени“ од значењето на новите регулативи. Во најлош случај, видете дека преговорите чекаат со години.

Лондон и Брисел договорија договор за слободна трговија само на Божиќ, кој стапи на сила во Новата година. Премиерот Борис Џонсон зборуваше за „фантастичен“ договор што не вклучува никакви трговски бариери. Сепак, само стоките произведени или преработени во Велика Британија се ослободени од царински давачки. Многу производи како облека од британски модни ланци што се шијат во Азија не се вклучени. Дури ниту храна произведена во ЕУ и спакувана во Велика Британија. Покрај тоа, за сите стоки сега се потребни царински декларации, а во некои случаи и сертификати за безбедност на производите.

Британскиот државен секретар Мајкл Гоув веќе предупреди на „значителни дополнителни пречки“ во движењето на стоки меѓу Велика Британија и ЕУ во следните недели.

Тоа првенствено ќе влијае на пристаништето Довер, каде што илјадници камиони се превезуваат дневно со траекти до Кале во Франција и обратно, рече Гоув. Досега, обемот на сообраќај во новата година на најважната трговска рута во земјата беше значително помал од вообичаеното.

Пристаништето Довер објави дека сообраќајот преку Ла Манш во моментов се одвива непречено. Волуменот во јануари е секогаш помал од вообичаеното, но многу компании едноставно ги чуваат своите камиони затоа што не се достапни потребните документи. Покрај тоа, европските логистички компании не сакаат да ги испраќаат своите камиони на островот по долг сообраќаен метеж непосредно пред Божиќ кога Франција целосно ги затвори своите граници поради новиот вид вирус во Англија.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП