Премиерата на новиот „Porsche Cayenne“ ќе се одржи пред крајот на оваа година – точниот датум сè уште не е објавен, но во секој случај, не останува многу време за чекање.
Новиот „Cayenne“ ќе биде целосно електричен, на платформата „PPE“ (Premium Platform Electric) со архитектура од 800 волти, но љубителите на бензински мотори можат да бидат сигурни, бидејќи сегашниот „Cayenn“e од трета генерација ќе остане во употреба најмалку до 2030-та година, а претстои уште едно техничко подобрување.
Електричниот „Cayenne“ моментално е во фаза на завршни тестови во камуфлажа, но веќе е подготвен да почне да поставува рекорди. Возен од 30-годишната чешка тркачка Габриела Жилкова, тој го постигна најдоброто време за SUV на британската патека „Шелсли Волш“ во Вустершир – 31,28 секунди.
Патеката „Шелсли Волш“ е домаќин на едно од британските првенства во ридски искачувања, а патеката од 1.000 јарди (914 м) се смета за една од најстрмните и технички најпредизвикувачките, со делови широки само 3,5 м, па затоа на Габриела Жилкова ѝ беше потребна малку храброст за да го извлече максимумот од гломазниот и тежок теренец во толку тесни услови.
Електричниот „Cayenne“ ги помина првите 18,3 м (60 стапки) за само 1,94 секунди – време претходно постигнато само од тркачки автомобили со едно седиште на мазни површини, додека „Cayenne“ беше обуен со обични летни патни гуми.
Една од тајните на маневрирањето на новиот Кајен е активното електро-хидраулично потпирање „Porsche Active Ride“, слично на она што е инсталирано на третата генерација „Panamera“ и фејслифтот „Taycan“, а бесната динамика на забрзување е обезбедена од моќни електрични мотори – во врвната верзија, нивната максимална комбинирана моќност ќе ја надмине моќноста на кој било бензински „Cayenne“.
Големата моќност му овозможи на новиот „Cayenne“ да обезбеди и добри можности за влечење, што лично го демонстрираше 55-годишниот британски ТВ водител Ричард Хамонд – ѕвезда на ТВ емисиите „Top Gear“ и „The Grand Tour“. Тој користеше претпродукциска копија од електричниот кросовер како влечно возило за транспорт на приколка со стара „Lagonda Phaeton“. Вкупната тежина на приколката беше околу три тони, додека максималната тежина на приколката за новиот кросовер може да достигне 3,5 тони.
Во 10-минутно видео објавено од прес-службата на „Porsche“, Хамонд нагласи дека електричниот „Cayenne“ се справува со влечењето со неверојатна леснотија, како приколката воопшто да не е таму.