Автомобилската индустрија во Германија забележа мал раст во минатата година. Сепак, производителите и добавувачите продолжуваат да вработуваат илјадници нови вработени.
Генерално индустријата генерираше во 2018-та година приходи од продажба во износ од нешто под 425 милијарди евра, како што покажува анализата на консултантската фирма „Ernst & Young“ (EY). Ова претставува минимален пораст за годината од само 0,4 отсто по значајниот скок во претходната година.
„Трговскиот спор меѓу САД и Кина има влијание врз светската економија“, вели Константин Гал, кој раководи со одделот за анализа на автомобилскиот и транспортниот сектор во „EY“. Новиот метод за тестирање на издувните гасови за европскиот пазар – „WLTP“, предизвикува стопирање на производството и при снабдувањето.
Извозот дури објави и минус кон крајот на годината. Обемот на извозот се намали за 2,3% во споредба со 2017-та година на околу 230 милијарди. Ова е најсилниот пад на приходите од извозот од кризата во 2009-та година, објаснува анализата.
Во исто време, според истражувањето, расте бројот на вработените – со 1,7% во рамките на една година или околу 834.000, што претставува нов максимум. Сепак, според „EY“, растот на вработеноста се базира на специјалните ефекти и затоа не е одржлив.
„Преориентирањето на многу фабрики во насока на електромобилност доведе до зголемување на потребите од кадар, но тоа можеби ќе биде само привремен феномен“, вели експертот за автомобилската индустрија во „EY“, Петер Фус.
Пресметките се базираат на податоци од Федералниот завод за статистика и Сојузната агенција за вработување на Германија. Затоа прометот генериран од германски компании во странство или производите што ги нудат од други земји не се вклучени.
Меѓутоа, ако производителите и добавувачите на автомобили се разгледуваат одделно, истражувањето покажува спротивен тренд. Падот на приходите на производителите од 0,2% е во контраст со 2,1% за добавувачите – само во Германија. Бројот на вработени, исто така, се зголемува посилно за добавувачите.
Фус очекува 2019-та да биде тешка не само поради слабеењето на големите пазари. Американските царини и „тврдиот Брегзит“ можат да предизвикаат значителни загуби за германската индустрија. Покрај тоа, сегашниот раст на вработеноста најверојатно не е одржлив, повторува тој.