Во период кога инфлацијата непрекинато расте, одењето на кафе во омилените кафулиња станува сè повеќе луксуз за просечниот граѓанин.
Со цени кои достигнуваат до 150 денари за едно макијато и 200 денари за пиво, многумина се прашуваат дали уживањето во малите задоволства станува привилегија.
Во разговор за оваа тема, сопственикот на едно популарно кафуле во Карпош, кој побара анонимност, изјави:
„Инфлацијата и зголемувањето на цените на сировините, како и трошоците за работна сила, неизбежно влијаат на цените во нашата индустрија. Со текот на времето, можеме да очекуваме дополнителен раст на цените, што ќе биде предизвик и за нас и за нашите клиенти”, рече тој.
Оваа ситуација не е само статистика, туку има реално влијание на секојдневниот живот на граѓаните.
Еден скопјанец го сподели свое искуство:
„Неодамна, заедно со моето семејство, седнавме на кафе во едно кафуле во Центар и бевме шокирани кога сметката за неколку кафиња и неколку сокчиња изнесуваше околу 1.000 денари. Се чувствуваме како да плаќаме премиум за обичен социјален момент”, ни раскажа Владимир Божиновски од Ѓорче Петров.
Дали уживањето во едноставните радости како што е пиењето кафе со пријателите ќе стане реткост? И како ќе се прилагодат граѓаните и бизнисите на овие промени?
Одговорите на овие прашања ќе бидат клучни за разбирањето на социјалните и економските трендови во иднина.
Експертите сметаат дека инфлацијата е еден од клучните економски показатели кој влијае на промената на цените во една економија.
Инаку, угостителските услуги во март во споредба со февруари годинава се зголемени за 0,2 отсто, а во однос на март лани за 6 отсто, соопшти Државниот завод за статистика.
Споредено по групи на услуги, зголемување е забележано во групите храна за 0,3 отсто и алкохолни пијалаци за 0,1 отсто.
Кумулативно, цените на угостителските услуги за периодот јануари – март 2024 година, во однос на истиот период од минатата година, е зголемен за 6,2 отсто.
Б.З.М.