Во САД, царини од 25 проценти за увоз на мотори, менувачи и други клучни автомобилски делови стапија официјално во сила денес.
Американскиот претседател Доналд Трамп изјави дека новата царина, заедно со данокот од 25 проценти за увоз на автомобили што стапи во сила минатиот месец, има за цел да ги охрабри производителите на автомобили да произведуваат повеќе во САД, објави Би-Би-Си.
Сепак, аналитичарите велат дека експанзијата во САД веројатно ќе дојде на сметка на производството на други места, а во исто време ќе доведе до повисоки трошоци за бизнисите и на крајот повисоки цени за клиентите.
Засега, компаниите се заштитени, бидејќи имаше ненадејно зголемување на продажбата поради загриженоста дека ќе има зголемување на цените, пишува Би-Би-Си.
„Џенерал моторс“ и „Форд“ објавија оваа недела дека двоцифрениот раст на продажбата продолжил во април.
Но, „Џенерал моторс“ предупреди дека очекува дури 5 милијарди долари нови трошоци оваа година како резултат на царините, вклучувајќи приближно 2 милијарди долари царини за автомобили што ги произведува во Јужна Кореја и извоз во САД.
Раководителите изјавија дека сега очекуваат цените да пораснат за околу еден процент, наместо да паѓаат како што претходно се предвидуваше.
Автомобилските компании, вклучувајќи го и Стелантис, производителот на Џип, Фиат и Крајслер, ги повлекоа своите финансиски планови за следната година, наведувајќи ја како причина флуидноста на ситуацијата.
Речиси половина од возилата продадени во САД минатата година беа увезени.
Кога Трамп објави планови во март за воведување царини од 25 проценти на автомобили и одредени автоделови, покрај низа други царини, тоа испрати шок бранови низ автомобилската индустрија, со предупредувања за зголемување на цените и ризици за производството и продажбата.
Трамп оттогаш ги омекна своите политики, особено кон Мексико и Канада, клучни на синџирот на снабдување на автомобилската индустрија, благодарение на децениите слободна трговија меѓу трите земји.
Според сегашните правила, деловите произведени во Мексико и Канада, во согласност со договорот за слободна трговија, ќе бидат поштедени од царини.
Службениците првично го опишаа ослободувањето како привремено, но по упатствата од царинските власти издадени оваа недела, аналитичарите сега веруваат дека ослободувањето веројатно ќе остане на сила.
Трамп, исто така, оваа недела потпиша мерки со кои се штитат компаниите од плаќање повеќекратни царини за истиот производ, а воедно се воспоставува и двегодишен систем што производителите на автомобили можат да го користат за да ги намалат царините што мора да ги платат за делови увезени од други земји и користени во автомобили склопени во САД.
Администрацијата претходно објави и дека компаниите што увезуваат автомобили произведени во Канада и Мексико нема да плаќаат царини за содржина произведена во САД.