Сè понепредвидливата трговска војна резултираше со пад на испораките до главните американски пристаништа. Најновите статистички податоци покажуваат дека бројот на бродови што треба да пристигнат во пристаништето во Лос Анџелес е намален за речиси една третина во споредба со истата недела минатата година.
Според податоците собрани од „Порт Оптимизатор“ од евиденцијата за океански превоз, се очекува 11 проценти помалку бродови да пристигнат во пристаништето во Лос Анџелес оваа недела во споредба со истата недела минатата година. Одделни податоци објавени од „Фајненшл тајмс“ од давателот на податоци „Вижн“ покажаа дека резервациите за кинески контејнери во САД се намалија за 45 проценти до средината на април во споредба со претходната година.
Повеќето економисти веруваат дека потезите на Трамп ќе доведат до значително забавување на глобалната трговија, ќе ги зголемат цените за американските потрошувачи и ќе ја зголемат веројатноста за рецесија.
Вашингтон воведе царина од 145 проценти за увоз од Кина и општа гранична царина од 10 проценти за сите други земји, со некои исклучоци.
Во текот на викендот, американскиот секретар за финансии Скот Бесент посочи дека постои потенцијален „пат“ кон договор со Кина за царините по разговорите со неговите кинески колеги на маргините на пролетните состаноци на Меѓународниот монетарен фонд и Светската банка.
Анализата на американската фирма за приватен капитал „Аполо Глобал Менаџмент“ покажа дека новите деловни нарачки нагло се намалија од „Денот на ослободувањето“ на Трамп на 2 април. „За компаниите, новите нарачки се намалуваат, плановите за капитални инвестиции се намалуваат, а очекувањата за заработка се ревидираат надолу“, рече Торстен Слок, главен економист во „Аполо“.
„На фронтот на домаќинствата, довербата на потрошувачите е на најниско ниво досега, потрошувачите купуваа однапред пред да стапат во сила царините. Туризмот забавува, особено меѓународните патувања“, додаде тој.
Сè поголем број извршни директори на американски компании изразија загриженост за влијанието на царинските политики на Трамп. Раководителите на „Волмарт“ и „Таргет“, двата најголеми трговци на мало во земјата, го предупредија претседателот дека неговите планови би можеле да ги нарушат синџирите на снабдување, да ги зголемат цените и да доведат до празни полици.
Аналитичарите предупредуваат дека најновите бројки за испораките, кои се ажурираат секојдневно, укажуваат на ескалација на последиците. Сепак, дел од падот се должи на застојот во активноста, бидејќи американските компании брзаа да увезуваат стоки пред инаугурацијата на Трамп, во очекување на неговите царински политики.
Трговскиот дефицит на САД се зголеми на рекордно високо ниво во јануари, бидејќи компаниите превентивно увезуваа пред да бидат воведени царини.
„Американските пристанишни власти и логистичките компании веќе очекуваат нагло намалување на кинеските пратки. Побарувачката за стоки од Кина нагло опадна од средината на април, што укажува дека американските компании брзо се прилагодиле на царините“, изјави Кетлин Брукс, директорка за истражување на трговската платформа KSTB.
Тој предвидува дека падот на резервациите за контејнери ќе има „големо влијание“ врз кинеските бизниси. Сепак, Жао Ченкин, заменик-шефот на кинескиот државен планер, денес изјави дека е „целосно уверен“ дека втората по големина економија во светот ќе ја постигне својата цел за економски раст од околу пет проценти до 2025 година.
Пристаништата во Лос Анџелес и Лонг Бич во заливот Сан Педро обработуваат речиси една третина од целата поморска трговија со контејнери во САД и делуваат како главна порта за стоки од Кина. Автомобилите, компјутерите и паметните телефони се клучни производи увезени преку пристаништето во Лос Анџелес.
Истакнувајќи дека обично се потребни помеѓу 20 и 40 дена за еден океански контејнер да патува од Кина до САД, Слок рече дека ќе има домино ефект врз побарувачката за испорака во САД почнувајќи од средината на следниот месец, што би можело да доведе до празни рафтови и отпуштања во дистрибутивната и малопродажната индустрија.
„Ова би можело да доведе до рецесија до лето“, предупреди тој.
Пол Кругман, американски економист и добитник на Нобелова награда, истакна дека сегашниот колапс на трговијата „потсетува на она што се случи за време и по пандемијата на коронавирусот“.
„Но, овој пат вирусот нема да биде одговорен. Сè ќе се врти околу Доналд Трамп. Овој пат нема да има вакцини кои ќе ни дојдат на помош. Заглавени сме со овој агент на хаосот уште повеќе од три години“, рече Кругман.