29 април, 2025
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАТехнолошки судир меѓу два гиганти: Yahoo против OpenAI во битката за Google...

Технолошки судир меѓу два гиганти: Yahoo против OpenAI во битката за Google Chrome!

Yahoo планира да се врати на пазарот со купување на Google Chrome, што би им овозможило повторно да станат конкурентни со Google. Овој потег би можел значително да го зголеми нивниот пазарен удел и да ја зајакне нивната позиција во индустријата.

Yahoo, некогашниот гигант во интернет светот, планира враќање – и тие се насочени кон еден од највредните технолошки имоти. Не, не е Yahoo Answers или Yahoo Messenger. Овој пат, Yahoo има за цел да го купи Google Chrome, пребарувачот што го напојува интернетот за милијарди луѓе низ целиот свет.

Ова можеби звучи како заплет од технолошки трилер, но не е толку далеку од реалноста. Новата мисија на Yahoo е јасна: повторно освојување на престолот на пребарувањето. И за да го постигне тоа, можеби ќе треба да добие пристап до милиони корисници. Влезна точка? Google Chrome.

Во минатото, Yahoo владееше со интернетот со голема империја што вклучуваше Yahoo Search, Yahoo Mail, Yahoo Messenger и многу други услуги. Но, по низа стратешки грешки и неуспешен обид да се натпреварува со Google, многу од бисерите на Yahoo исчезнаа засекогаш. Денес, брендот е сенка од своето поранешно „јас“, во сопственост на „Apollo Global Management“ откако „Verizon“ го продаде.

Сепак, Yahoo не е надвор од играта. Всушност, тие повторно бараат начин да се покажат на големата сцена. Според извештај од The ​​Verge, Yahoo сериозно размислува да се понуди за Google Chrome доколку се појави можност – а таа можност би можела да се појави порано отколку што мислите.

Амбицијата на Yahoo не е само носталгична. Google Chrome е незапирлив лидер на пазарот на пребарувачи, со огромен пазарен удел. Yahoo верува дека поседувањето на Chrome би можело веднаш да го врати сето она што е изгубено, бидејќи би им дало директен пристап до милиони корисници и пребарувања.

Но, не станува збор само за нов имот. Поседувањето веб-прелистувач е стратешки потег. Како што објасни менаџерот за пребарување на Yahoo, Брајан Провост, „околу 60% од сите пребарувања се вршат преку веб-прелистувачи“. Ова значи дека пребарувачот е клучната влезна точка во дигиталниот свет.

Има уште еден интересен детал овде: Yahoo не е единствената компанија што е насочена кон Chrome. Според судските документи, OpenAI, матичната компанија на ChatGPT, исто така изразила интерес за купување на прелистувачот. Иако звучи лудо, OpenAI верува дека би можеле да го користат Chromium (проектот со отворен код зад Chrome) на исто ниво, без да се прави компромис со квалитетот.

Но стратегијата на Yahoo има смисла од една главна причина: брзина. Развивањето на сопствен прелистувач може да потрае една година. Но, купување на Chrome? Тоа е многу побрз пат до пазарот. Доколку Yahoo успее во овој потфат, аналитичарите проценуваат дека неговиот пазарен удел би можел да скокне од само 3% на потенцијално двоцифрена бројка во рекордно време. Но цената? Веројатно милијарди.

Што значи ова за Yahoo? Тоа би можело да биде нивниот влез на пазарот, враќање на врвот на технолошкиот свет. Доколку компанијата успее да го купи Chrome, ќе добие директна контрола врз една од најмоќните алатки на интернет. Тоа исто така би им овозможило да станат директни конкуренти на Google, смел потег што би можел целосно да го промени технолошкиот пејзаж.

Но, не станува збор само за пребарувачот. Со Chrome под своја закрила, Yahoo би имал далекусежно влијание врз пребарувањето, однесувањето на корисниците и онлајн рекламирањето. За Yahoo, купувањето на Chrome би можело да биде клучен чекор кон враќање на своето место на врвот на технолошкиот синџир.

Иако Yahoo е насочен кон Chrome, тие не се сами во оваа трка. Вклучувањето на OpenAI дополнително ја комплицира ситуацијата. Тие покажаа интерес за купување на овој пребарувач и тврдат дека би можеле да го работат со исто ниво на ефикасност како Google, без да го компромитираат квалитетот или да им наплаќаат на корисниците. Тоа е смело тврдење што предизвикува разговор меѓу технолошките ентузијасти.

Прашањето што останува: Ако Yahoo или OpenAI успеат да го купат Chrome, каков ќе биде интернетот? Дали ќе заврши доминацијата на Google? Дали Yahoo ќе се врати на пазарот, или визијата на OpenAI, водена од вештачката интелигенција, ќе го обликува пазарот на пребарувачи?

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП