„Mercedes-AMG A45“ се појави на пазарот во 2013-та година и беше толку моќен што беше спореден со појавата на хиперсонична ракета во битката кај Хестингс (1066). Па, тоа не беше совршена шасија. Но, тој стана најмоќниот хот-хеч во историјата. И долги години се бореше со ѕверови како „Audi RS3“, „Honda Civic Type R“ и „VW Golf R“.
Во првата верзија инженерите на „AMG“ успеаја да произведат 355 ks од два литри, четири цилиндри и турбо полнач, кој имаше огромна гаранција. Германскиот ѕвер потоа беше модернизиран, а потоа беше додадена поголема моќност, што ги подобри перформансите на автомобилот.
И конечно, се појави врвниот „A45 S“, кој воведе режим на дрифт благодарение на интелигентните пакети со спојката на задната оска. И ја зголеми моќноста на речиси 420 ks со забрзување од 3,9 секунди до стотка. Неверојатно! Автомобилот кој на почетокот речиси се натпреваруваше со оние за пазарење на домаќините на градот, се покажа дека има повеќе коњски сили од „Ferrari 360“.
Но, јасно е дека доаѓа крајот на хот-хечот. И нема милост ниту за најмоќните. Mercedes конечно се откажа од оваа посебна сорта на автомобили. Не само хечбекот, туку и седанот од класата „А“ ќе биде укинат, а последната серија ќе дојде во 2026-та година. Причината е јасна – финансиска.
Германскиот бренд ја потврди веста. Главниот технички директор на „Mercedes“, Маркус Шефер, призна дека компанијата не работи на замена за сегашната „А-Class“. Тој рече: „Намалувањето на компактното семејство од седум на четири модели беше неопходно во овој сегмент. Ни требаат модели кои ќе работат низ целиот свет, вклучително и Кина и САД. Знам дека хечбекот е фаворит во Европа, но тоа не е дел од планот. Моравме да направиме избор, многу тежок“.
Со други зборови, не е доволно профитабилно да се прават автомобили кои главно се купуваат во Европа, додека теренците заработуваат повеќе и се продаваат низ целиот свет. Ова исто така значи дека нема да има хечбек верзија на новиот „Mercedes CLA“, кој треба да се појави во продажба подоцна оваа година. Исто така, нема да има нови „A35“ или „A45 AMG“.
За среќа, моторот сè уште ќе биде достапен, бидејќи „Lotus“ го користи во хибридот „Emira“. Достапен е и во „Mercedes C63“, а наводно во тек се планови за „AMG“ верзија на новиот „CLA“. Последново беше објавено на почетокот на месецов, давајќи им поттик на целото семејство автомобили за иконската компанија.