16 април, 2025
ПочетнаАВТОБИЗ„Mercedes-Benz“ го претстави новиот седан „CLA“ во електрична верзија (ФОТО/ВИДЕО)

„Mercedes-Benz“ го претстави новиот седан „CLA“ во електрична верзија (ФОТО/ВИДЕО)

Германскиот производител „Mercedes-Benz“ го претстави новиот седан „CLA“, кој е најнизок во гамата на марката, но во исто време ќе има огромна улога во многу негови идни проекти.

По неуспехот на електричните возила „EQS“ и „EQE“, компанијата брзо презеде мерки и се реорганизираше. Одделното семејство „EQ“ сега е историја, а сите модели сега се произведуваат под едно име. А обединувањето значи компромиси во архитектурата, севкупниот изглед и ентериерот.

Третата генерација на „CLA“ се заснова на платформата MMA со задна суспензија со повеќе врски и потпори од „McPherson“ напред. Сепак, во зависност од видот на напојувањето, се користат различни шасии – класична платформа од типот „скејтборд“ или „попречна“ платформа со опционален механички погон на сите тркала.

Во однос на димензиите, новиот „Mercedes-Benz CLA“ е долг 4720 mm, широк 1850 mm и висок 1460 mm. Растојанието помеѓу двете оски е зголемено за 60 mm во однос на неговиот претходник, достигнувајќи 2790 mm. Сепак, повеќе простор чувствуваат само совозачите, додека во вториот ред има помалку простор за нозете. Покрај тоа, волуменот на багажникот е намален за 12%.

Сепак, купувачите на електричниот автомобил ќе добијат бонус – новиот „CLA“ е првиот „Mercedes“ по речиси сто години со преден багажник! Преградата собира 101 литар, а електричната верзија е лесно препознатлива по изглед благодарение на приклучокот со 142 светлечки ѕвезди. Ѕвездните светла со три зраци се белег на сите идни „Mercedes-Benz, иако матричните фарови се опција за „CLA“. Но, одзади, верзиите со електрична енергија и со гориво не се разликуваат многу, бидејќи издувните гасови се скриени.

Во однос на пропорциите и обликот, „CLA“ наликува на својот претходник, но коефициентот на отпор е исклучителен: Cx = 0,21. Благодарение главно на поедноставената каросерија, Mercedes-Benz успеа да постигне рекордна ефикасност на горивото – потрошувачката на енергија може да се одржува во рамките на 12,2-12,5 kWh на 100 km според циклусот „WLTP“!

На почетокот на продажбата, електричниот автомобил ќе биде достапен во верзии со индекси „250+“ или „350 4Matic“. Во првиот случај, погонот е со погон на задните тркала, при што синхрониот електромотор со постојан магнет развива 272 ks и 335 Nm. Достапна е опционална верзија со погон на четири тркала со максимална моќност од 354 ks и 515 Nm.

Првично ќе има само една батерија – литиум-јонска со капацитет од 85 kWh. Досегот ќе биде 792 или 771 km според циклусот „WLTP“. Во подоцнежна фаза ќе се појави поедноставена верзија со литиум-железо-фосфатна батерија со капацитет од 58 kWh.

Сите електрични возила имаат електричен систем од 800 волти и двостепен менувач кој ветува брзо полнење (до 320 kW) и солидна максимална брзина (210 km/h). Полнењето од 10 до 80% трае 22 минути. Двостепениот менувач му овозможува на „Mercedes-Benz CLA“ да влече приколка со бруто тежина од 1,8 тони, а регенеративното сопирање е поставено така што на неа не влијаат постапките на возачот.

Бензинскиот „Mercedes-Benz CLA“ ќе пристигне на крајот на годината. Моторот „М 252“ ќе се испорачува од Кина од заедничкото вложување „Geely Aurobay“. 1,5-литарскиот четирицилиндричен турбо мотор е поврзан со 8-брзински преселективен „робот“ со вграден електричен мотор од 27 коњски сили. Батеријата од 1,3 kWh ќе биде поставена под возачкото седиште.

Планирани се три „благи“ хибриди – со 136, 163 или 190 коњски сили. Во првите два случаи, „CLA“ ќе биде со погон на предните тркала, а во третиот – погон на сите тркала со спојка што ја поврзува задната оска. Бензинскиот седан дефинитивно ќе биде многу полесен од електричниот автомобил со максимална тежина од 2.135 килограми.

Главниот дизајнер на „Mercedes-Benz“ неодамна призна дека големите екрани не се најдоброто решение, но „CLA“ се потпира на истиот концепт, со контролната табла наречена „Superscreen“. Богатата опрема може да има два или три екрани, при што двата екрани на допир се од 14 инчи, а групата инструменти (10,25 инчи) нема визир. Достапен е и 12,2-инчен head-up дисплеј, но без проширена реалност.

Медиумскиот систем „MBUX“ влезе во својата четврта генерација, се поврзува со џојстиците на „Xbox“ и може да дејствува како конзола за игри. Новиот „CLA“ доаѓа со вградени услуги на „Microsoft“ и „Google“, гласовен асистент базиран на вештачка интелигенција, „ChatGPT“ и „Gemini“.

Има навигација со „Google Maps“, која го пресметува опсегот на електрично возило, земајќи ги предвид теренот, температурата на околината, брзината и микроклимата во кабината. Основниот пакет вклучува панорамски покрив со топлинско-изолационо стакло, централно воздушно перниче и комплет електронски асистенти „MB.Drive“.

Во Европа, продажбата на третата генерација на Mercedes-Benz CLA седан ќе започне во јули; автомобилите за локалниот пазар ќе продолжат да се склопуваат во Германија. Цените се уште не се објавени.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП