28 март, 2025
ПочетнаАВТОБИЗПоследна шанса – „Ford“ го запира „Focus“ во ноември

Последна шанса – „Ford“ го запира „Focus“ во ноември

Еден по еден, иконите на „Ford“ модели во Европа умираат. Последното „Mondeo“ (исто така познато како „Fusion“ во САД) беше произведено во април 2022-ра година, по што следеше последната „Fiesta“ во јули 2023-та. Подоцна оваа година, „Focus“ исто така ќе биде пензиониран, а официјалното соопштение од европското седиште на брендот објави дека производството на моделот завршува во ноември.

„Ford“ додаде дека „Focus“ нема да добие директен наследник, но клиентите сепак имаат можност да го нарачаат својот автомобил. Сепак, како што производството се приближува кон крајот во фабриката во Сарлуис (Германија), нарачките ќе бидат прекинати, а изборот ќе биде ограничен на оние што ќе останат во магацините на дилерите на автомобили.

Прекинот на моделот го означува крајот на една ера за „Ford“ во Европа, бидејќи „Focus“ е многу важен за марката откако се појави првата генерација во 1998-ма година, која замени уште еден популарен и успешен модел – „Escort“. Конечното заминување од производната лента е добра вест за „Volkswagen Group“, која ќе продолжи да ги произведува „Golf“, „Octavia“, „Leon“ и „A3“ во годините што доаѓаат. На пазарот останува и „Toyota Corolla“.

Но, зошто „Ford“ го брише „Focus“ од својата постава? Извршниот директор Џим Фарли рече дека „се напушта од здодевниот бизнис со автомобили и се впушта во бизнис со иконски возила“. Но, тој додаде дека автомобилите како „Fiesta“ и „Mondeo“ биле сакани од многу клиенти, но суровата реалност е дека „Ford“ не заработува доволно пари за да ги оправда идните инвестиции. Во Дирборн, тој верува дека фокусирањето на „Bronco“, „Tremor“, „Raptor“ и „Mustang“ е попрофитабилно.

Прекинувањето на „Focus“ ќе го остави „Ford“ без мејнстрим автомобил во Европа, повторувајќи ја стратегијата што веќе некое време се спроведува во САД. „Fiesta“, „Focus“, „Fusion“ и „Taurus“ беа повлечени од Северна Америка пред неколку години. Мустангот сè уште се продава таму, но тоа е производ кој не може сериозно да влијае на продажбата, особено затоа што неговите резултати во САД се многу ниски.

Продажбата на „Ford“ во Европа (вклучувајќи ги ЕФТА и ОК) падна за 17% на 426.307 возила во 2024-та година (првата цела година без „Fiesta“). Пазарниот удел на компанијата се намали од 4% на само 3,3%, ставајќи го брендот зад „Kia“ и „Hyundai“ (и двете со 4,1% удел на пазарот). Почетокот на оваа година исто така беше тежок, со пад на пазарниот удел од 3,9% (во јануари 2024-та година) на 3%.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП