Во последните неколку години, Македонија забележува значителен пораст на млади претприемачи кои ја носат иновативноста и амбициите на локалната сцена, создавајќи стартап компании во различни индустрии.
Сепак, младите претприемачи се соочуваат со бројни предизвици кои често ги ставаат нивните проекти во неизвесност.
Финансиските и пазарните пречки се меѓу најголемите бариери со кои се соочуваат, а истовремено и клучен фактор што ја отежнува нивната цел да создадат одржливи бизниси.
Александар, 28-годишен претприемач од Скопје, започнал бизнис во сферата на дигиталната технологија и развој на апликации.
Тој споделува дека неговиот најголем предизвик е пристапот до финансии:
„Инвеститорите често се скептични, а банките бараат високи каматни стапки и гаранции. Затоа, многу од нас бараат алтернативни начини за финансирање, како грантови или партнерства со странски компании“.
Пазарот е уште еден голем предизвик. Со конкуренција која не само што доаѓа од локалните компании, туку и од глобалните гиганти, младите стартапи тешко го наоѓаат своето место.
Слободанка, 26-годишна основачка на онлајн платформа за органски производи, објаснува:
„Тешко е да се натпреваруваме со големите брендови, особено кога корисниците се навикнати на нивните производи. Нашите ресурси за маркетинг се ограничени, па често се потпираме на социјалните мрежи и препораки од задоволни клиенти“.
Во поглед на предизвиците, експертите велат дека овие препреки можат да се надминат со соодветна поддршка.
Економските аналитичари со коишто разговаравме сметаат дека е неопходно да се создадат повеќе програми за финансиска поддршка и обука за младите претприемачи.
„Стартапите се крвотокот на модерната економија, и затоа е важно државата и финансиските институции да се вклучат активно во поддршка на младите претприемачи. Со правилна обука, пристап до средства и инфраструктура, многу од овие стартапи би можеле да станат успешни компании кои ќе создаваат работни места и ќе придонесат за економскиот раст“, порачуваат експертите.
И покрај сите пречки, младите претприемачи гледаат позитивно кон иднината.
Тие се подготвени да се прилагодуваат, иновираат и да бараат начини за да опстанат на пазарот, со надеж дека нивните стартапи еден ден ќе бидат дел од приказната за економскиот успех на Македонија.
Б.З.М.