19 април, 2025
ПочетнаАВТОБИЗДали Кина ќе ги „закопа“ европските производители на автомобили од средната класа?

Дали Кина ќе ги „закопа“ европските производители на автомобили од средната класа?

Европските производители на автомобили од средна класа стравуваат од напад на кинеската конкуренција, работите не изгледаат добро за Европа и може да бидат полоши и покрај балонот за електрификација се издиша.

Кинеските производители доаѓаат во различни сегменти, а од сегашна перспектива, иднината на одредени европски производители изгледа многу сомнителна, пишува Хина.

Хрватската агенција дава и историски преглед на основањето и клучните моменти од постоењето на одредени кинески компании. Тој потсетува како MG (Moris Garages) е основана во 1924 година во британска фабрика, но во меѓувреме стана сопственост на кинеската компанија SAIC Motor Corporation.

Forthing нема таква историја, но исто така прави упад. Развиен е од 2001 година во рамките на Dongfeng Motors, една од најголемите кинески автомобилски компании. Хина наведува дека некои од моделите на тој производител се драстично слични на одредени европски премиум возила.

Geely, исто така, граба силно во последниве години. Компанијата е основана во 1986 година, првично произведувајќи мотоцикли и фрижидери, за да влезе во автомобилската индустрија во 1997 година. Во 2010 година го купи Volvo, а седум години подоцна Lotus. Сега им пресекува гранка на европските производители на автомобили со вековна историја.

Тука се и BYD, XPeng, Dongfeng, Link&Co. за што Хина предвидува дека наскоро, со цена и понуда, ќе се обидат да ги натераат купувачите да размислуваат за нив, бидејќи некои примери на кинески производители изгледаат многу примамливо – и по изглед и по цена. Прашање, наведува Хина, е што ќе биде со сервисната мрежа и делови, дали ќе се одржува и како ќе стојат работите таму.

Премиум класата не е загрозена

Експертите велат дека европската премиум класа не е загрозена. Mercedes ќе остане баран исто како, да речеме, BMW, Audi, Porsche и други првокласни производители. Сепак, експертите ги креваат веѓите при спомнувањето на европското производство на автомобили. Никој не знае што носи иднината, а Европа би можела да остане без некои производители. Покрај тоа, не само европската, туку и американската автомобилска индустрија поминува низ криза.

Во овој контекст, се потсетува дека директорот на Stellantis, кој произведува автомобили Chrysler, Citroen, Fiat и Jeep, Карлос Таварес најави дека претстојат многу предизвикувачки години. Stellantis забележа пад на нето добивката од 48 отсто во првото полугодие во споредба со истиот период минатата година. Истовремено, Таварес предупреди дека не ја исклучува можноста за затворање на фабриките поради се посилната кинеска конкуренција.

„Ако кинеските производители обезбедат десет отсто удел во Европа, тоа значи 1,5 милиони автомобили. Толку се собрани во нашите седум фабрики“, изјави Таварес за францускиот деловен весник Les Échos. Тој објасни како европските производители ќе мора да ги затворат фабриките или да им ги остават на Кинезите со такво темпо на кинеска конкуренција.

Во меѓувреме, членките на Европската унија го потврдија воведувањето дополнителни царини за увоз на кинески електрични возила. Со таа одлука царините ќе се зголемат, но се почувствува значително неединство меѓу земјите за одлуката: пет земји беа против, а 12 воздржани.

Германија, Унгарија, Малта, Словачка и Словенија, кои заедно претставуваат 22,65 отсто од населението на Унијата, беа против новото воведување царини за увоз на кинески возила, што не беше доволно да се отфрли предлогот од Брисел. Против ќе треба да гласаат квалификувано мнозинство од 15-те членки, што претставува 65 отсто од населението.

Германија против дополнителни царини

Познато е и дека Германија пред гласањето отворено се спротивстави на предлогот за дополнителни царини, а причината се пред се интересите на нејзината автомобилска индустрија. Производителите Volkswagen и BMW предупредија дека трговските мерки или кинеските контрамерки може да ја загрозат продажбата на нивниот најголем пазар.

На крајот, Европската комисија одлучи дефинитивно да воведе компензаторни давачки за увоз на електрични возила со батерии, произведени во Кина, за период од пет години.

Истрагата на извршното тело на ЕУ покажа дека производителите на електрични возила во Кина имаат неправедна предност поради државните субвенции, на штета на европските производители.

Покрај постојната царинска стапка од 10 отсто, од четврток ќе се воведат и дополнителни царини од 7,8 отсто до 35,3 отсто.

Дополнителната царина на возилата на американскиот производител Tesla произведени во Кина ќе изнесува 7,8 отсто, за кинеските производители BYD, Geely и SAIC 17, односно 18,8 и 35,3 отсто. Дополнителна царинска стапка од 35,3 ќе важи за сите други производители во Кина кои не сакале да соработуваат во истрагата, а за компаниите што сакале – 20,7 отсто.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП