22 април, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАЕУ воведува до 35 отсто царини за електричните автомобили од Кина

ЕУ воведува до 35 отсто царини за електричните автомобили од Кина

Европската комисија со декрет воспостави дополнителни царини за електричните автомобили увезени од Кина, што смета дека е нелојална конкуренција.

И покрај противењето на Германија, Брисел одлучи да додаде до 35 отсто на данокот од 10 отсто што веќе е во сила за возилата со батерии од кинеско производство, се вели во текстот на регулативата објавена од Комисијата.

Одлуката треба да биде објавена во Службениот весник на ЕУ во среда и да стапи на сила во четврток.

Наведената цел е повторно да се воспостави фер поле за игра со производителите обвинети дека имаат корист од големите јавни субвенции од кинеската држава. Ова вклучува одбрана на европската автомобилска индустрија и нејзините околу 14 милиони работни места од кинеските практики кои се сметаат за нефер.

Пекинг ги осуди како „нефер и неразумни протекционистички практики“ откако земјите од ЕУ одобрија дополнителни царини предложени од Европската комисија на почетокот на октомври.

Европскиот комесар за трговија Валдис Домбровскис до последен момент преговараше со кинескиот министер за трговија Ванг Вентао за да се обиде да најде решение, но залудно.

И покрај сè, двете страни се согласија да ги продолжат разговорите и доплатите може да бидат отстранети доколку се постигне договор за други средства за компензација за штетата утврдена со европската истрага.

Кина се заканува дека ќе ги погоди европските интереси. Веќе реагираше со покренување антидампинг истраги за увоз на свинско месо, млечни производи и алкохолни пијалоци на база на вино од Европа, вклучително и коњак.

Германија и четири други земји (Унгарија, Словачка, Словенија, Малта) гласаа против планот на Комисијата, но не успеаја да го соберат потребното мнозинство за негово отфрлање.

Комисијата „не смее да предизвика трговска војна“, предупреди германскиот министер за финансии Кристијан Линдер.

Најголемите германски производители на автомобили, цврсто етаблирани на најголемиот пазар во светот, Кина, стравуваат дека ќе ја платат цената на одлуката на ЕУ.

Воведувањето европски тарифи за кинеските електрични автомобили доаѓа во време на криза во Volkswagen Group, која планира десетици илјади отпуштања и затворање на три фабрики во Германија.

Тој водечки европски производител го осуди „лошиот пристап“ на ЕУ на почетокот на октомври.

Неговиот сонародник БМВ дури зборуваше за „фатален сигнал“ за европската автомобилска индустрија.

Тарифите, сепак, добија поддршка од десет земји-членки, вклучувајќи ги Франција, Италија и Полска. Дванаесет беа воздржани, вклучувајќи ги Шпанија и Шведска.

Но и во Франција пристапот на ЕУ ги загрижува економските кругови. Професионалната асоцијација на коњак (БНИЦ) се пожали дека е „напуштена“ од властите, сметајќи дека нејзиниот сектор е „жртвуван“ во комерцијален конфликт што не е негова работа.

Овој кинеско-европски судир е дел од поширокиот контекст на трговски тензии меѓу Западот, предводен од Вашингтон и Кина, обвинети за антиконкурентни практики во неколку други сектори, како што се турбините на ветер или соларните панели.

Европските мерки кои имаат за цел да бидат засновани на факти и да ги почитуваат правилата на Светската трговска организација (СТО), сепак, се разликуваат од казнениот и пополитички пристап на Американците.

Во Соединетите Држави, претседателот Џозеф Бајден на 14 мај најави зголемување на тарифите за кинеските електрични возила на 100 отсто, од 25 отсто.

Во Европа, износот на давачките ќе варира помеѓу производителите во зависност од проценетото ниво на добиени кинески субвенции.

Подетално, дополнителните даноци ќе изнесуваат 7,8 отсто за автомобилите Tesla произведени во Шангај, 17 отсто за BID, 18,8 отсто за Geely и 35,3 отсто за SAIC, се вели во финалниот документ на ЕУ испратен до земјите-членки на 27 септември.

На другите групи производители на возила кои соработувале во европската истрага ќе им се наплати дополнителна давачка од 20,7 отсто, а на групите кои не соработувале 35,3 отсто.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП