Германскиот канцелар Олаф Шолц ја предводи делегацијата на високо ниво во Делхи оваа недела, сметајќи на поголем пристап до огромниот индиски пазар за да се намали зависноста на Германија од Пекинг, иако Индија најверојатно нема да стане „нова Кина“.
Од автомобили до логистика, германските компании во голема мера се наклонети кон потенцијалот за раст на Индија благодарение на изобилството на квалификувани млади работници, пониските трошоци и економскиот раст кој се движи околу 7%.
Посетата доаѓа во чувствителен период за Германија, чија економија водена од извозот се соочува со втора година на контракција и загриженост за трговскиот спор ЕУ-Кина што може да влијае на германските компании.
Германија, која страдаше од нејзината проблематична зависност од евтиниот руски гас пред почетокот на војната во Украина во 2022-ра година, спроведува стратегија за „де-ризик“ или ограничување на својата изложеност кон Пекинг.
Кина сè уште е најголемиот трговски партнер на Германија. Германските директни инвестиции во Индија ќе достигнат околу 25 милијарди евра во 2022-ра година, што е околу 20% од обемот инвестиран во Кина, рече Волкер Трејер, шеф за надворешна трговија во Германската стопанска комора. Според него, уделот би можел да порасне до 40 отсто до крајот на деценијата.
„Кина нема да исчезне, но Индија ќе стане поважна за германските компании. Индија е лакмусов тест, така да се каже. Ако Германија сака да ја отстрани Кина од ризик, Индија е клучна за тоа поради големината на пазарот и економската динамика во земјата“, смета Трајер.
Шолц, кој ќе донесе повеќето министри во својата влада, вклучително и министрите за надворешни работи и за одбрана, во петок ќе се сретне со индискиот премиер Нарендра Моди, по што ќе претседава со седмата рунда консултации меѓу германската и индиската влада.
Министерот за економија Роберт Хабек ќе пристигне еден ден порано за да ја отвори двегодишната Азиско-пацифичка конференција на германскиот бизнис.
Кина + 1
Германските компании ја наведуваат индиската бирократија, корупцијата и даночниот систем како пречки за инвестициите, покажува истражувањето на консултантската компанија „KPMG“ и Германските стопански комори во странство (AHK).
Сепак, тие гледаат светла иднина во Индија, при што 28% очекуваат нивната заработка да расте во следните пет години. Околу 59% планираат да ги прошират своите инвестиции, од само 36% во 2021-ва година.
Германскиот логистички гигант „DHL“, на пример, планира да инвестира половина милијарда евра во Индија до 2026-та година благодарение на брзорастечкиот пазар на е-трговија.
„Гледаме огромен потенцијал за раст во азиско-пацифичкиот регион, во кој Индија има значаен удел“, коментира шефот на одделот Оскар де Бок.
„Volkswagen“, кој страда од падот на продажбата во Кина и високите трошоци за производство дома, размислува за нови заеднички вложувања во Индија за заедничко производство. Компанијата веќе има две фабрики и потпиша договор за снабдување со локалниот партнер „Mahindra“ во февруари.
„Мислам дека не треба да го потценуваме потенцијалот во Индија од пазарна перспектива… и од перспектива на регулаторна несигурност меѓу САД и Кина“, коментираше во мај главниот финансиски директор на компанијата, Арно Антлиц.
Производителот на мотори со седиште во Келн, „Deutz“, објави договор оваа година со индискиот „TAFE“, третиот по големина производител на трактори во светот, со кој подружницата „TAFE Motors“ ќе произведе 30.000 мотори „Deutz“ под лиценца.
„Главните аргументи за Индија се политичката стабилност и ниските трошоци за работна сила. Затоа мора да имате стратегија „Кина + 1“ во која Индија игра важна улога“, вели Џонатан Браун, управен директор на „BCG“.
Трговијата меѓу Германија и Индија достигна нов рекорд во 2023-та година. Се очекува Индија да ги надмине Германија и Јапонија и да стане трета по големина економија во светот до крајот на деценијата.
Преговорите за договор за слободна трговија меѓу ЕУ и Индија, со години во тек, сè уште се далеку од завршени.
„Бариерите за влез на пазарот се високи. Но, штом ќе влезете, имате голем потенцијал. Она што не функционира е да се продаваат германски производи само локално“, забележува Браун.