Работниците во фабриките за автомобили во Италија, кои се во низа на тешкотии, вчера првпат по 20 години стапија во штрајк, при што десетици илјади демонстрираа во Рим барајќи подобри услови за работа.
„Работиме еден до два дена во неделата и тогаш работите одат добро. Денеска бараме преминот кон еколошки возила да не може да го плаќаат само работниците“, рече Рикардо Фалчета, претставник на синдикатот на металските работници UIL во Бари.
Трите главни синдикати на автомобилскиот сектор во Италија бараат од владата да го зачува нивниот работен однос и дека производството на автомобили во Италија има иднина, почнувајќи од меѓународниот конзорциум на производители на автомобили „Стелантис“ кој се базира на италијанскиот Фиат.
Stellantis, четвртиот по големина производител на автомобили во светот, е под притисок да го исполни својот план за производство бидејќи се соочува со зголемена конкуренција и финансиски тешкотии.
Италијанската крајно десничарска влада го обвинува Стелантис дека го преместува производството на автомобили во земји со ниски трошоци за работна сила.
Таа мултинационална групација, создадена во 2021 година со спојувањето на FIAT-Chrysler и PSA Peugeot (Peugeot), имаше остар пад на производството во повеќето свои фабрики во Италија во првата половина од оваа година. Во текот на изминатите 17 години, FIAT го намали производството во Италија за речиси 70 проценти.
Извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, неодамна ги обвини правилата за јаглерод на ЕУ за зголемување на трошоците за производство, сугерирајќи дека групата може да биде принудена да затвори некои фабрики за склопување за да се соочи со конкуренцијата од Кина. Тој рече дека „не може да исклучи“ отпуштања, повторувајќи ја потребата од повеќе владини стимулации за да се зголеми побарувачката за електрични автомобили.
Stellantis, која произведува возила Jeep и Chrysler, беше во центарот на вниманието откако предупреди дека очекува да ја заврши годината со загуба до 10 милијарди евра.
Таварес, исто така, се најде на удар на неговите американски дилери на автомобили и синдикатот во САД поради лошите финансиски резултати оваа година, со премногу скапи возила на дилерите. Извршниот директор се обиде да ги намали трошоците со одложување на отворањето на фабриките, отпуштање работници и нудење да плати за доброволно заминување.
Стелантис во септември објави дека бара наследник на 66-годишниот Таварес како дел од планираното менување на менаџментот. Петгодишниот договор на Таварес истекува во 2026 година, но компанијата тогаш посочи дека е можно тој да остане и повеќе од тоа.