13 октомври, 2024
ПочетнаАВТОБИЗНовите „Audi Q5“ и „SQ5“ дебитираат со помоќни мотори (ФОТО/ВИДЕО)

Новите „Audi Q5“ и „SQ5“ дебитираат со помоќни мотори (ФОТО/ВИДЕО)

„Audi Q5“ е еден од најважните модели во историјата на производителот од Инголштад. Од неговото појавување на пазарот во 2008-ма година, продадени се повеќе од 2,6 милиони единици, а првата генерација е најпопуларна со 1,6 милиони продажби. Втората генерација излезе во 2016-та година, а сега доаѓа нејзиниот наследник.

Третата генерација на SUV моделот беше претставена, а по изглед е лесно препознатлива, но се останато е ново за успешно да се натпреварува со главните конкуренти на пазарот, „BMW X3“ и „Mercedes-Benz GLC“.

Како и неодамна претставениот „Audi A5“, новиот „Q5“ се заснова на таканареченото согорување со премиум платформа (PPC), добивајќи многу поагресивен и аголен дизајн. Од компанијата велат дека автомобилот има повеќе SUV-карактер и мускули, а подобрувањата влијаат на сите детали, но најголемо внимание се посветува на светлата.

Новите „Matrix LED“ предни светла се состојат од 15 елементи што се преклопуваат што овозможуваат осум различни светлосни потписи. Одзади се поставени дигитални „OLED“ задни светла, генерација 2.0, кои исто така се во стилот на претходно прикажаните „A5/S5“ и „A6 e-tron“. Ова значи дека светлосната графика може да се движи дури и додека возите. За да се постигне ова, шест OLED панели со вкупно 266 сегменти генерираат нова слика неколку пати во секунда користејќи специјално развиен алгоритам.

„Audi“ за прв пат во Европа воведува и проекциско светло во задниот спојлер, кое ја проектира графиката во задното стакло и на тој начин ја зголемува површината на стоп светлата. Патем, ова е видливо само за возачите позади. Возачот не го сфаќа тоа кога гледа во ретровизорот. Сепак, сите овие функции за осветлување се плаќаат дополнително.

Димензиите на новиот „Q5“ се 4.717 mm во должина, 1.900 mm во ширина, 1.651 mm во висина и меѓуоскино растојание од 2.820 mm. Тоа значи дека SUV моделот е за 3,5 cm подолг од неговиот претходник, додека сите други показатели се речиси исти.

Ќе бидат понудени три нивоа на опременост – „Basic“, „Advanced“ и „S line“. Достапните бандажи се со големина од 17 до 21 инчи. Моделите „S line“ и „S“ стандардно добиваат тркала од 19 инчи, кои се оптимизирани за подобра аеродинамика.

Врската со неодамна претставениот „А5“ се гледа и кај моторите кои користат технологија „MHEV Plus“. Кај новиот 2.0 TFSI со 204 ks, познатиот 2.0 TDI со 204 ks и новиот 3.0 V6 TFSI со 367 ks во „SQ5“, системот се состои од 48-волти литиум-железо-фосфатна батерија со капацитет од 1,7 kWh, генератор за стартер со ремен и нов погонски генератор (т.е. електричен мотор) кој е монтиран директно на излезното вратило на менувачот . Вториот ја зголемува моќноста до 24 ks.

Сите мотори се поврзани со 7-степен менувач со двојна спојка, при што е достапен само четирицилиндричниот бензинец со погон на предните тркала. Во 2025-та година ќе се појават и два plug-in хибриди базирани на 2.0-литарскиот бензински мотор. Тие произведуваат 299 и 367 ks. и ќе има електричен досег од повеќе од 80 km (за стариот „Q5“ оваа бројка беше 56 km).

„Audi“ тврди дека му дал на новиот „Q5“ во голема мера неутрално управување со својата предна и задна суспензија со пет врски. Дополнително, оптимизираното поставување на суспензијата и управувањето треба да резултира со „забележително зголемување на удобноста“.

Автомобилот излегува од производната линија со челична суспензија и прогресивно управување како стандардна опрема. Како алтернатива, достапна е спортска суспензија со пасивни FSD амортизери (Frequency Selective Damping) и „попргава предна оска“. FSD ја намалува амортизацијата, особено на високи фреквенции – на пример на нерамен тротоар и одржува висока амортизација на ниски фреквенции, како што се оние што се создаваат при менување ленти или при свиоци. Спортската суспензија е стандардна кај верзијата SQ5.

Третата опција е адаптивна воздушна суспензија. Во споредба со претходниот модел, тој треба да понуди значително поголема разновидност помеѓу комфорните и спортските режими. Во режимот „Lift“, очекувањата се зголемуваат до 45 mm, а во „Offroad“ – за 30 mm. Во режимот „Dynamic“, тој е понизок за 15 mm.

Внатрешноста исто така во голема мера ја повторува онаа на „A5“ со заоблен OLED дисплеј (инструменти од 11,9 инчи, инфозабава од 14,5 инчи) и опционален дисплеј за патници од 10,9 инчи. За новиот „Q5“, дизајнот на кабината е малку изменет SUV, но генерално останува верен на новиот стил.

Инфозабавниот систем користи „Android Automotive OS“ како свој оперативен систем. Содржината се ажурира преку надградби преку воздух. Затоа, услугите на „Audi Connect“ се секогаш ажурирани. Апликациите како „YouTube“ се интегрирани директно во „MMI“, така што не ви треба паметен телефон за да ги користите.

„Head-up“ дисплејот има 85 проценти поголема големина на екранот од неговиот претходник и сега може да се контролира и од воланот. Новиот „Audi Assistant“ (со свој аватар за прв пат) користи „ChatGPT“ за да одговори на прашањата и барањата на патниците.

За дополнителна такса, инсталиран е премиум звучен систем „Bang & Olufsen“ со засилувач од 685 вати и 16 звучници, што го елиминира вознемирувачкиот шум во внатрешноста со помош на системот за компензација на бучава во возилото (VNC).

Промените во внатрешноста влијаат и на функционалноста, во што помага и лизгачкото задно седиште. Капацитетот на багажникот е од 520 до 1473 литри. Претходниот модел имаше од 520 до 1520 литри. Меѓутоа, внатрешниот праг на оптоварување веќе не е толку висок, што би требало да го олесни товарењето и растоварувањето. Покрај тоа, ролетната на багажниот простор сега може да се смести под подот на багажникот.

Новите „Q5“ и „SQ5“ почнуваат да се продаваат во првиот квартал на 2025-та година, а нарачките сега се прифаќаат – Во Германија цените започнуваат од 52.300 евра за бензинскиот мотор со 204 ks и погон на предните тркала. Моделот со погон на сите тркала е достапен од 54.650 евра.

За дизелот со 204 ks купувачот ќе треба да издвои најмалку 57.100 евра, додека „SQ5“ со V6 со 367 ks се проценува на 82.900 евра. Околу 6 месеци по почетокот на продажбата, ќе излезе и „Q5 Sportback“.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП