18 април, 2025
ПочетнаЕКОНОМИЈАДобрата страна на послабата економија: поевтин бензин

Добрата страна на послабата економија: поевтин бензин

Економската вознемиреност што предизвика летен страв на глобалните пазари би можела да ги изненади американските потрошувачи оваа есен со пониски цени на бензинските пумпи, пишува колумнистот на „Wall Street Journal“, Џо Валас.

Стравувањата од економско забавување во САД и Кина, двата најголеми потрошувачи на „црното злато“, ги намалија цените на Брент за околу 8% во изминатиот месец. На почетокот на оваа недела, додека нервозата на јапонските акции и јенот се прелеа на другите пазари, фјучерсите на Брент паднаа на најниско затворање од јануари.

Иако Брент поврати одредени загуби во последниве денови, откако податоците покажаа пад на залихите на сурова нафта во САД, тој падна за 14 отсто во однос на највисокото затворање во 2024-та година од околу 78 долари за барел. Падот е особено импресивен во време на ескалација на тензиите на Блискиот Исток, при што Иран и Хезболах се закануваат со одмазднички напади против Израел.

Цените на нафтата во САД, исто така, паднаа, повлекувајќи ги акциите на компаниите, вклучувајќи ги „Chevron“ и рафинерискиот оператор „Phillips 66“. Просечните цени на бензинот паднаа за речиси 5 центи на 3,46 долари за галон во текот на изминатиот месец, според „ААА“. Тоа е помалку од 3,82 долари пред една година.

Повеќе олеснувања би можеле да бидат на патот за возачите, рече Џон Килдаф, основачки партнер на хеџ фондот „Again Capital“ фокусиран на енергија. Движењата на пазарите на сурова нафта вообичаено бараат неколку недели за да стигнат до бензинските пумпи, со оглед на долгиот синџир на снабдување. Килдаф рече дека се обложувал на натамошно намалување на цените на нафтата, бензинот и дизелот, велејќи дека Саудиска Арабија би можела да ги преиспита плановите да започне со производство на повеќе нафта оваа есен, доколку фјучерсите на американската сурова нафта паднат под 70 долари за барел.

Првото предупредување за нафтените „бикови“ дојде од Кина, каде што увозот на сурова нафта преку море неодамна падна на најниско ниво во последните 18 месеци, според давателот на податоци за испорака „Kpler“. Аналитичарите го припишуваат падот на пошироката економска малаксаност во Кина – една мерка објавена минатата недела укажа на намалување на фабричките активности во јули – како и префрлање на возила на кои не им е потребна нафта.

Некои аналитичари велат дека продажбата на електрични автомобили допрва треба значително да ја намали побарувачката за бензин. Меѓутоа, Меѓународната агенција за енергија (ИЕА) проценува дека брзото навлегување на камиони со погон на ЛНГ веќе почна да ја намалува побарувачката за дизел во Кина.

Според некои мерки, Кина вкупно троши помалку нафта отколку пред една година – 3% помалку во јули, според пресметките на „Goldman Sachs“. Аналитичарите во инвестициската банка оваа недела ги советуваа инвеститорите да се префрлат од сурова нафта на злато во нивните портфолија.

Севкупно оваа година, ИЕА сè уште мисли дека Кина ќе користи повеќе „црно злато“ отколку во 2023-та година. Но, агенцијата ја намали својата прогноза за дневен раст на побарувачката на 400.000 барели, од прогнозата од 700.000 барели во јануари.

На глобално ниво, дневната побарувачка на нафта веројатно ќе се зголеми за меѓу 1,2 и 1,5 милиони барели оваа година, до нов рекорд, рече Марк Хјум, кој управува со фондот за суровини во „BlackRock“. Но, производството може да се зголеми уште повеќе по растот на производството во Бразил, Гвајана, Норвешка, Канада и САД.

„Она што внимателно го гледаме, се разбира, е страната на побарувачката. Неколку рафинери во Азија, САД и Европа ја намалија количината на сурова нафта што ја преработуваат, што покажува дека побарувачката на крајните корисници е намалена“, забележува Хјум.

Еден фактор што може да ги зголеми цените на нафтата е намалувањето на стапката од страна на Федералните резерви, рече Саад Рахим, главен економист во трговецот со стоки „Trafigura“. Замрзнатиот американски пазар на станови ја намали побарувачката за нафта со ограничување на бројот на луѓе кои опремуваат нови домови.

Во меѓувреме, слабеењето на пазарот на труд може да поттикне повеќе луѓе да патуваат на работа наместо да работат од дома.

„Веројатно сме ограничени на опсег за некое време додека не видиме како ќе се одвиваат работите“, рече Рахим за цените на суровата нафта.

Се очекува нов бран на снабдување да го погоди пазарот од октомври, кога членките на Организацијата на земјите извознички на нафта (ОПЕК) и нивните сојузници, вклучувајќи ги Саудиска Арабија, Русија и Ирак, ќе почнат да ги менуваат неодамнешните намалувања на производството.

Тоа е една од причините зошто Ребека Бабин, управна директорка на „CIBC Private Wealth“, рече дека не гледа дека цената на суровата нафта се опоравува повеќе од 10%. Повеќето од менаџерите со пари кои се обложуваа на повисоки цени ги продадоа тие позиции, што би можело да помогне цената на нафтата да се зголеми по позитивните економски податоци.

„Побарувачката нема да пропадне, но од друга страна знаеме дека има количини кои ќе се појават на пазарот наесен“, смета Бабин.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП