Француските гласачи направија голем пресврт: наместо очекуваниот триумф на екстремно десничарскиот Национален митинг (РН) во вториот круг на националните избори, левичарскиот Нов народен фронт (NFP) треба да биде најголемата групација во националниот парламент. Ројтерс пишува дека француските инвеститори нема да имаат многу време да го слават фактот дека е отстрането сценариото дека РН може да доминира во парламентот, што ги загрижи. Но, неизвесноста не исчезна, а претседателот Емануел Макрон е во дилема што да прави понатаму.
Тој може да избере да назначи премиер од екстремната левичарска коалиција NFP, Зелените и социјалистите. Сепак, тоа ќе биде малцинска влада која ќе биде далеку од 289 места потребни за контрола на парламентарното мнозинство. Макрон би можел да очекува дека длабоките поделби во таа коалиција ќе се интензивираат дури по преземањето на власта.
Првиот одговор на лидерот на крајната левица Жан-Лук Меланшон на изборниот резултат беше барањето да се имплементираат, веќе ова лето, некои од клучните планови на платформата NFP. Тука, меѓу другото, е вклучена и контрола на цените на енергенсите и основните артикли, како и зголемување на минималната плата за 14 проценти. Остатокот ќе биде имплементиран во подоцнежна фаза.
Инвеститорите во обврзници ќе имаат повеќе причини за загриженост, бидејќи ја зголемија премијата што ја бараат за француските 10-годишни државни обврзници во однос на германските на 65 базични поени.
Макрон рече дека ќе почека пред да донесе одлука. Тоа ќе му овозможи да ја процени вистинската сила на парламентарните групи и да ги искористи поделбите на левицата за да се обиде да изгради голема коалиција, која му избега откако неговата партија го загуби мнозинството во парламентот пред две години.
Но, тој ќе мора да ги собере сите мејнстрим конзервативци, кои се на далечното четврто место по изборите, и да собере приближно половина од левичарските пратеници за да му даде на тој евентуален сојуз дури и минлива шанса за владеење. Тоа изгледа малку веројатно.
Со други зборови, ќе преовладува хаос, дури и од поинаков вид од оној што би произлегол од екстремно десничарското мнозинство.
Сериозна проверка на реалноста ќе следи наесен, кога новата влада треба да го претстави буџетот за 2025 година. Ќе мора да се справи со фискален дефицит од пет проценти од БДП и долг од 112 проценти од БДП, како и со потребата да се намали во рамките на процедурата за прекумерен дефицит на ЕУ, сето тоа во контекст на бавниот економски раст на Франција.
Придружните и неопходни повисоки даноци и помали трошоци потоа ќе се претворат во неисполнети ветувања, идеолошки заплетки и евентуално нов план за штедење. А кој на кого што му ветил во предизборната кампања за потрошувачка или оданочување, дотогаш одамна ќе биде застарен.