26 јуни, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАИНТЕРНЕТОТ НИКОГАШ ПОВЕЌЕ НЕМА ДА БИДЕ ИСТ: „Google“ штотуку го ажурираше својот...

ИНТЕРНЕТОТ НИКОГАШ ПОВЕЌЕ НЕМА ДА БИДЕ ИСТ: „Google“ штотуку го ажурираше својот алгоритам

Во текот на изминатите две години, серија ажурирања на „Google Search“ доведоа до драматичен пресврт на најмоќната алатка на интернет, заедно со невидена карактеристика на вештачка интелигенција. Дали „Google“ ќе ја спаси мрежата или ќе ја уништи?

Растечката индустрија на независни издавачи кои создаваат оригинална содржина што Google сака да ја промовира е десеткувана по серија големи промени во алгоритмот што го води неговото пребарување.

Како што пишува Би-Би-Си, пример е веб-страницата HouseFresh.com, која беше лансирана во 2020 година од брачната двојка Наваро за квалитетот на освежувачите за внатрешен воздух. Жизел Наваро и нејзиниот сопруг го наполнија својот подрум со освежувачи, правеа научни тестови и пишуваа написи за да им помогнат на клиентите да се борат против рекламите. По лансирањето на нивниот сајт, технолошкиот гигант Google почна да го прикажува HouseFresh.com на врвот на резултатите од пребарувањето (Google Search). Сајтот стана вистински бизнис со 15 вработени и големи планови за иднината. А потоа, во септември 2023 година, Google направи едно од серијата главни ажурирања напојувани од неговиот пребарувач.

-Тоа не десеткуваше. Одеднаш, термините за пребарување кои порано го исфрлаа HouseFresh ги испраќаа луѓето до големите списанија за животни стилови кои очигледно не ги ни тестираат производите. Написите се полни со информации за кои знам дека се погрешни – изјави Наваро.

Второто ажурирање на алгоритмот на „Google“ беше овој март, а последиците беа уште полоши, пишува Би-Би-Си. Сајтот на Наваро падна од илјадници посетители дневно на стотици, набрзо повеќето работници беа отпуштени, а сопствениците велат дека им се заканува уништување доколку ништо не се промени.

Google тврди дека промените ќе бидат од корист за мрежата, а промените во алгоритмот „Search“ се само почеток.

„Осврт на вештачката интелигенција“

Минатата недела, извршниот директор на компанијата Сундар Пичаи го објави најзначајниот чекор во историјата на „Google Search“. Како што рече, „Google Search“ ќе обезбеди свои одговори генерирани од вештачката интелигенција (AI) на многу од нашите прашања, а оваа функција се нарекува „AI Overviews“. Веќе е претставен на корисниците во САД.

-Резултатот е производ кој ја врши работата за вас. „Google Search“ е генеративна вештачка интелигенција на ниво на човечка љубопитност – рече тој.

Ова е само една од низата драматични промени што Google ги направи на својот основен производ во текот на изминатите две години, а едно е сигурно – напорите на компанијата ќе имаат големо влијание врз она што многумина од нас го гледаат кога одиме онлајн.

Злоупотреба на оптимизација

Според Би-Би-Си, измените се направени бидејќи „Google“ препознава дека мрежата има проблем. На интернет доминира „Search Engine Optimization“ (SEO), техника дизајнирана за прилагодување на статиите и веб-страниците за подобро препознавање од „Google Search“. Компанијата дури обезбедува препораки, алатки и совети за оптимизација за сопствениците на сајтови.

Но, SEO може да се злоупотреби.

Сопствениците на деловни веб-страници сфатија дека понекогаш можете да заработите повеќе пари со создавање содржина што одговара на алгоритмите на Google наместо на човечките суштества на кои наводно е наменета да им служи. На пример, ако барате „најдобри патики за жени“, резултатите често се полни со сајтови кои имаат малку корисни информации, но се дават во реклами и линкови до сајтови за малопродажба кои на издавачите им носат дел од профитот.

Изненадувачки последици од ажурирањето

Војната на Google против несаканите резултати од пребарувањето (спам) се засили. По третата промена на алгоритмот овој март, компанијата соопшти дека резултатот е „45 отсто помалку неквалитетна, неоригинална содржина во резултатите од пребарувањето“.

Но, ажурирањето има и некои изненадувачки последици.

На пример, податоците од аналитичката алатка SEMrush сугерираат дека страницата на New York Magazine изгубила 32 отсто од сообраќајот за пребарување на Google во изминатите шест месеци, додека GQ.com е намален за 26 отсто. Експерти и неколку директори на медиуми и сопственици на веб-страници изјавија за Би-Би-Си дека широките трендови во податоците се „премногу реални“.

Наместо тие сајтови, многу повеќе ќе се гледа една платформа – „Reddit“.

Според SEMrush, Reddit забележал пораст од 126 отсто во сообраќајот за пребарување на Google. Reddit не е единствениот корисник на неодамнешното ажурирање на алгоритмот на Google. Податоците на SEMrush покажуваат дека другите страници кои генерираат корисници како Quora и Instagram забележале сличен астрономски раст, а има и импресивни скокови на LinkedIn и Wikipedia. Но, резултатите од „Google“ се „додека еден ден не се стемни, другиот ден не осамне“. Доколку пребарувачот праќа сообраќај на една локација, мора да ја одземе од друга, а последиците за губитниците во оваа равенка со „Reddit“ се исто толку драматични, наведува Би-Би-Си.

-Речиси како „Google“ да го дизајнирал ажурирањето на алгоритмот конкретно да ги таргетира малите блогери. „Разговарав со многу луѓе на кои штотуку им беше избришано се“, рече Реј.

Голем број сопственици на веб-страници и експерти за пребарување изјавија за Би-Би-Си дека има општа промена во резултатите на Google кон страници со големи брендови и подалеку од мали, независни сајтови, кои изгледаа целосно исклучени од квалитетот на содржината. Даниел Харт, главен уредник на сајтот за вести Ready Steady Cut, изјави за Би-Би-Си дека нивниот сообраќај „веднаш се преполови“ по ажурирањето на Google во септември, и само се влошува.

-Бевме поразени од работите на „Редит“, но нè заменуваат и спам-страници кои ни ја крадат содржината. Нема смисла – рече тој.

„Најголемиот прекршок создаден од вештачката интелигенција“

Но, сопствениците на сајтови и креаторите на содржина велат дека најголемиот „прекршок“ се одговорите генерирани од вештачката интелигенција. „Google “ тврди дека неговите „прегледи за вештачка интелигенција“ ќе бидат корисни за веб-страниците. Лиз Рид, шефот за пребарување на Google, рече во блог пост дека резултатите од пребарувањето со вештачка интелигенција всушност го зголемуваат сообраќајот што Google го испраќа до сајтовите. Но, додека некои сопственици на сајтови тврдат дека нивниот сообраќај е намален поради пребарување на вештачка интелигенција што „одговара на прашања површно и често погрешно“, други тврдат дека вештачката интелигенција на Google им ја краде содржината.

Google признава дека алатката за вештачка интелигенција може да обезбеди неточни информации, но тие укажуваат дека постојано работат на подобрување на резултатите. Компанијата – која контролира над 90 проценти од пребарувањето во светот – тврди дека нивниот успех произлегува исклучиво од фактот што произведуваат супериорни производи. Портпаролот на Google рече дека компанијата се соочува со „огромна конкуренција“ и дека луѓето имаат многу избор кога бараат информации на интернет.

-„Google“ го контролира патот. Ако утре решат дека патиштата нема да водат до цел град, тој град ќе загине. Премногу е моќ само да ги креваш рамениците и да кажеш „добро, ова е слободен пазар“, рече Наваро.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП