Моќен изглед, издигната положба, робустен изглед – на крајот, сето тоа симболизира сила, но чини и пари.
Изборот на кросовер, а особено „SUV“, редовно носи повисоки трошоци за сопственикот. Ако поставиме равенка со јасни варијабили, работите се сосема очигледни.
Наречете го како што сакате: моќен изглед, издигната положба, робустен изглед, но на крајот сето тоа симболизира сила.
Многумина се прашуваат по која цена доаѓа таквиот избор кога ќе се сведе на сметката, а германскиот авто-клуб „ADAC“ го оцени многу прецизно. Се грижеа за сѐ, од потрошувачка на гориво, сервис, амортизација, до осигурување и трошоци за перење автомобили.
И сите тие ставки носат значително поголеми трошоци во споредба со компактните патнички автомобили. Студијата подолу дава проценка на купувањето и трошоците за поседување автомобил во Германија во текот на пет години и вкупно 75.000 km. Ова истражување дава добар увид во ситуацијата.
Од 37,5 центи по километар
Најевтиниот модел доаѓа од светот на микро автомобилите, а сè уште го има најдобриот „Aygo X“. Иако значително поскап од неговиот урбан претходник, овој симпатичен кросовер со мал мотор 1.0 стартува по најниска цена и просечно го чини сопственикот во Германија од 469 евра/месец или 37,5 центи/км.
Следува „Suzuki Ignis“ со нешто повисока сопственичка цена (433 еур/месечно, 38,9 центи/км), а потоа следат неколку членови на концернот „Volkswagen“.
Интересно е што 10-те најевтини теренци/кросовери не ја надминуваат цената од 45 центи за км, односно 562 евра месечно, со напомена дека меѓу нив има модели со пристојни димензии како што е „Renault Captur“.
„Dacia Duster“ ја предводи ниската средна класа
Најинтересниот сегмент што повеќето купувачи на крајот го избираат е моделот „Dacia Duster“. Моделот опремен со бензински мотор со инсталација на ТНГ нема конкуренција со многу ниска почетна цена. Тоа чини 491 евро месечно или 39,4 центи по поминат километар.
„Citroen C4“ и „Volkswagen T-Roc“ се под половина евро за километар, додека „Kia XCeed“ со 1.0 T-GDI и „Nissan Qashqai“ со 1.3 DIG-T се нешто поскапи.
Сите тие одземаат и до 669 евра месечно од домашниот буџет, а особено треба да се спомене најудобниот „Citroen C5 Aircross Puretech 130“, кој започнува од 25.300 евра, а нуди соодветен комфор со, додуша, прилично голем пад на вредноста.
Средната класа не е евтина
Доволно е да се каже дека најевтината опција во Германија е „Seat Tarraco“ со 1.5 TSI, кој започнува од 37.770 евра, а има месечна цена од 754 евра и го чини сопственикот 60,4 центи по километар.
Веднаш до него се наоѓаат два модели од марката „Peugeot“, „408“ и „5008“, двата опремени со слаби 1.2 мотори.
На врвот се „Toyota RAV4 2.5 Hybrid“ и „Subaru Forester 2.0“.
Праведно е да се каже дека тука во конкуренција влегуваат некои електрични модели, а цената на десетто рангираниот „Hyundai IONIQ 5“ е 823 евра месечно или 65,9 центи/км.
Колку чини високата класа?
Ако некогаш сте се запрашале колку навистина ги чини сопствениците да се возат со скапи SUV модели со кои парадираат низ градските улици, често возејќи како локални шерифи, работите се прилично јасни.
Секој поминат километар ќе ги чини повеќе од едно евро.
Исклучени се двете најевтини, „Toyota Highlander“ со хибриден погон и електричниот „Kia EV9“, но ваквиот профил на купувачи не ги купува често кај нас. Сите други не можат ни да си ги дозволат.
За граѓаните со подлабок џеб многу поинтересен е „Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI“ на 5-то место, кој чини 1.303 евра месечно или 104 центи по километар и покрај потрошувачката од 8 l/100 km.
Интересно е што сите други модели од високата класа во топ 10 се електрични модели или plug-in хибриди. Нема трага од огромните бензински мотори, но ниту економичните дизели.