29 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАДали TikTok ќе биде забранет во САД: Администрацијата е на чекор да...

Дали TikTok ќе биде забранет во САД: Администрацијата е на чекор да донесе закон со кој би се укинала популарната мрежа

Американскиот Конгрес усвои нацрт-закон со кој ќе се забрани апликацијата TikTok во САД. Конгресот бара од кинеската компанија ByteDance, која е сопственик на TikTok, да ги продаде своите акции и средства во САД или ќе се соочи со забрана.

Во последните месеци во американската јавност се почесто се зборува за забрана на популарната кинеска платформа во таа земја.

Во екот на предизборната кампања и двајцата претседателски кандидати, Бајден и Трамп, не беа љубезни кон најпопуларната социјална мрежа, што е целосна реткост околу која се усогласуваат ставовите на двајцата политички ривали.

Па, сегашниот претседател на САД неодамна поддржа закон што може да доведе до забрана на TikTok во таа земја и додаде дека ќе го потпише предложениот закон доколку Конгресот го усвои.

Во меѓувреме, двопартиското мнозинство во Претставничкиот дом на САД гласаше за нацрт-законот со кој би се забранила популарната платформа во САД.

Она што американската администрација се жали на кинеската платформа е дека компанијата ги злоупотребува корисничките податоци на американските граѓани и дека TikTok е „проширена разузнавачка рака“ на кинеската Комунистичка партија.

Што не е во ред со TikTok?

Како прво, интересно е што се работи за истиот закон со кој се најавува нова помош за Украина, законот се однесува и на поддршка за Тајван.

Законот налага дека доколку сопственикот на TikTok, кинеската компанија „ByteDance“, не ги продаде своите средства во САД во текот на следната година, апликацијата ќе биде забранета.

На ова следеше реакција од компанијата во која се загрижени за одлуката на американскиот законодавец, која наведува дека тоа е кршење на правото на слобода на говор во САД.

„Жално е што Конгресот користи важни закони за странска и хуманитарна помош за да ги погази правата на слободата на говорот на 170 милиони Американци“, соопшти компанијата во првата реакција.

Претставничкиот дом најпрво гласаше за иднината на TikTok, по што беа усвоени амандмани на законот со кои се бара TikTok да се продаде или на друг начин да се забрани.

Дали навистина ќе биде забранет TikTok?

Сепак, има долг пат пред да се забрани оваа апликација, бидејќи законот треба прво да стапи на сила. Прво треба да биде усвоен од Сенатот, а потоа да го потпише самиот американски претседател Џозеф Бајден.

Законот би можел да биде усвоен веќе оваа недела, бидејќи како што пишува Би-Би-Си, Сенатот се очекува да гласа за законот оваа недела, а веќе споменавме дека Бајден претходно најави дека ќе го потпише доколку биде усвоен од двата дома на Конгресот.

Интересно е што предизборниот штаб на претседателот Бајден неодамна отвори официјален профил на персоналот Бајден-Харис на Тикток со цел да се доближи до помладите гласачи, и покрај повеќемесечниот негативен тон на Бајден за бизнисот на оваа платформа.

Сепак, „Си-Би-Ес Њуз“ пишува дека по стапувањето во сила на законот, компанијата би имала рок од девет месеци да најде купувач, а за тоа време може да поднесе жалба до американското правосудство, а судските постапки, очекувано, би можеле значително да го забават целиот процес.

Поддршката за TikTok дојде неочекувано од еден од неговите најголеми конкуренти – Илон Маск, кој вели дека иако таквата забрана ќе биде од корист за неговата платформа X, таа е спротивно на слободата на говорот, а не она за што се залага Америка.

Сепак, одредени кругови во Америка, пред се конзервативни, тврдат дека вистинската причина за забраната на TikTok е тоа што шири пропалестинска пропаганда.

Во исто време кога Конгресот го усвои законот, магазинот Forbes објави напис, цитирајќи неименувани извори, во кој се тврди дека чувствителните деловни информации на огласувачите како Amazon, Disney, The New York Times биле широко достапни за персоналот на ByteDance низ САД и Кина.

TikTok, кој се бори против забраната за податоци, одби да ги коментира тврдењата.

Каде се чуваат податоците на Американците?

Кинески претприемачи ја основаа компанијата „Bytedance“ во 2012 година, една година подоцна беше лансиран TikTok.

Како што пишува Би-Би-Си, платформата сега ја води компанија со ограничена одговорност со седиште во Лос Анџелес и Сингапур, но во суштина е во сопственост на Bytedens.

Додека нејзините основачи поседуваат само 20 отсто од Bytedens, тоа е негов контролен удел во компанијата.

Британските медиуми наведуваат и дека околу 60 отсто од компанијата е во сопственост на институционални инвеститори, меѓу кои и големи американски инвестициски фирми.

Останатите 20 отсто се во сопственост на вработени ширум светот, а тројца од пет членови на одборот се Американци, пишува Би-Би-Си, наведувајќи дека од 2022 година TikTok ќе ги пренасочува сите податоци на американските корисници преку технолошкиот гигант „Oracle“ од Тексас до решаваат безбедносни проблеми.

Со цел да се разубеди американската администрација, компанијата нагласи дека американските податоци ќе бидат заштитени и складирани на серверите на „Oracle“ во САД.

Пет часа конгресни сослушувања

Пред околу една година, извршниот директор на TikTok, Шоу Жичу, беше сослушан пред комисија на американскиот Конгрес, по обвинувањата дека апликацијата ставила достапна штетна содржина и предизвикала „емоционална вознемиреност“ кај младите корисници.

Сослушувањето на првиот човек на TikTok траеше пет часа, а една од неговите главни пораки беше дека Кина нема никаква врска со „ByteDance“ и дека „ByteDance“, како што изјави, „не е агент на Кина или било кој друга земја“.

Шоу Жичу потоа помина голем дел од сослушувањето обидувајќи се да го оддалечи TikTok од Кина и да го увери одборот дека апликацијата е безбедна за децата.

Тој на почетокот на годината се појави и пред американскиот Сенат, заедно со директорите на другите големи социјални мрежи, а тема на сослушувањето беше безбедноста на децата и негативното влијание на нивните мрежи врз младите.

Иако главниот фокус требаше да биде на заштитата на децата од ваквите појави, сенаторите ја искористија можноста да постават прашања за кинеската влада.

Сепак, Шоу Жичу истакна дека неговата компанија никогаш не ги дала податоците на американските корисници на кинеската влада, ниту пак тоа било побарано од компанијата.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП