2 мај, 2024
ПочетнаЗДРАВЈЕНаучниците потврдија: Помладите генерации имаат поголем мозок, а ова е многу добра...

Научниците потврдија: Помладите генерации имаат поголем мозок, а ова е многу добра вест бидејќи го намалува ризикот од деменција

Човечкиот мозок станува се поголем. И тоа може да биде добра вест за ризикот од деменција.

Неколку мозочни структури се зголемија во волумен кај луѓето родени во 1970-тите во споредба со оние родени во 1930-тите, што може да го намали ризикот од деменција.

Една нова студија откри дека нашиот мозок станува се поголем, што може да биде навистина добра вест кога станува збор за намалување на ризикот од деменција.

Истражувачите од Универзитетот во Калифорнија ги анализираа податоците од групата примероци во Студијата за срце Фрамингем (FHS), која беше следена во 1948 година во САД и првично се состоеше од 5.209 мажи и жени на возраст меѓу 30 и 62 години.

Студијата продолжила цели 75 години, што значи дека сега вклучува учесници родени од 1930-тите до 1970-тите.

Иако студијата првично беше наменета за проучување на кардиоваскуларни болести, истражувачите се фокусираа на резултатите од МРИ (магнетна резонанца) на повеќе од 3.200 луѓе.

Објавено во списанието JAMA Neurology, нивните наоди покажаа значително зголемување на различните церебрални мерки со текот на времето.

„Генетиката игра голема улога во одредувањето на големината на мозокот“

„Се чини дека декадата на раѓање влијае на големината на мозокот и потенцијално долгорочното здравје на мозокот“, рече Чарлс Де Карли, првиот автор на студијата и професор по неврологија на Универзитетот во Калифорнија.

„Генетиката игра голема улога во одредувањето на големината на мозокот, но нашите наоди сугерираат дека надворешните влијанија – како што се здравствените, социјалните, културните и образовните фактори – исто така може да играат улога“, додаде тој.

Имаше зголемување на волуменот на мозокот за околу 6,6 проценти со просечен волумен од 1.234 милилитри за учесниците родени во 1930-тите, во споредба со 1.321 милилитри за луѓето родени во 1970-тите.

Истражувачите, исто така, открија дека областа на надворешниот слој на мозокот – наречена кортикална област – се зголемила за речиси 15 проценти меѓу луѓето родени во 1930-тите во споредба со луѓето родени во 1970-тите.

Исто така, имаше зголемување на волуменот на белата материја, сивата материја и хипокампусот меѓу постарите и помладите учесници.

„Поголемите мозочни структури како оние што ги забележавме во нашата студија може да рефлектираат подобрен развој на мозокот и подобрено здравје на мозокот“, рече Де Карли.

„Поголемата структура на мозокот претставува поголема мозочна резерва и може да ги ублажи ефектите од мозочните болести поврзани со возраста, како што се Алцхајмеровата болест и сродните деменција“, додаде тој.

Милиони луѓе страдаат од деменција

Во моментов, повеќе од 55 милиони луѓе ширум светот имаат деменција, според Светската здравствена организација (СЗО), а Алцхајмеровата болест претставува меѓу 60 и 70 проценти од случаите.

Во САД, додека бројот на случаи на Алцхајмерова болест се зголемува, инциденцата на состојбата или процентот на засегнатото население се намалува.

Претходна студија на учесници од истото истражување покажа пад од 20 проценти на инциденцата на деменција по деценија од 1970-тите.

„Ние претпоставуваме дека поголемиот волумен на мозокот укажува на поголем мозочен развој и потенцијално поголема „резерва на мозокот“ што може да го објасни падот на инциденцата на деменција како што беше претходно објавено“, објаснуваат истражувачите во најновата студија.

Сепак, големината на мозокот е само едно парче од сложувалката. СЗО наведува дека луѓето можат да го намалат ризикот од деменција преку физичка активност и здрава исхрана.

Истражувачите велат дека е потребно дополнително истражување, особено во различни групи примероци, бидејќи белците го сочинуваат мнозинството од сегашната студиска група.