4 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАНаучниците ја открија најстарата мртва галаксија

Научниците ја открија најстарата мртва галаксија

Научниците открија галаксија која престанала да формира нови ѕвезди пред повеќе од 13 милијарди години, што ја прави најстарата „мртва“ галаксија некогаш видена.

Откритието на вселенскиот телескоп Џејмс Веб може да го промени нашето знаење за раниот универзум, објави Анса. Истражувањето го спроведе меѓународен тим предводен од Тобијас Лусер, од Институтот Кавли на Универзитетот во Кембриџ.

Во истражувањето учествувал и италијанецот Стефано Карниани од Scuola Normale Superiore di Pisa. Истражувањето е објавено во списанието Nature.

„На галаксиите им е потребно богато снабдување со гас за да формираат нови ѕвезди, а раниот универзум беше како богато бифе“, рече Лусер. Сепак, според податоците од телескопот Веб, античката галаксија била краткотрајна, формирајќи ѕвезди пред 30 и 90 милиони години, а потоа запрела.

Постојат неколку можни причини за ова, но најверојатната е присуството на голема црна дупка која го вовлекла најголемиот дел од меѓуѕвездениот гас во себе, отстранувајќи ги суровините потребни за формирање на нови ѕвезди.

Ова обично се случува во последните епохи, додека новооткриената галаксија датира само 700 милиони години по Големата експлозија.