6 мај, 2024
ПочетнаТЕХНОЛОГИЈАТри од пет меилови за патување се измами

Три од пет меилови за патување се измами

И покрај економската криза, интересот за патувања е голем оваа година, а меѓународниот туризам е на добар пат да се врати на нивоата пред пандемијата.

Авиокомпаниите, хотелите и платформите за резервации за одмор не се единствените кои профитираат од овој тренд. Измамниците исто така сакаат да заработат пари, па затоа се обидуваат да ги искористат предностите на туристите кои се обидуваат да заштедат пари кога резервираат договори за патувања.

Иако добиваме спам-пораки на тема патувања во текот на целата година, летото е сезона на лов на сајбер-измамниците кои ги таргетираат туристите.

Тимот на истражувачи на Bitdefender Antispam Lab ги следеше меиловите на тема патувања кои завршуваат во сандачињата на корисниците и еве што забележале.

Глобалниот спам за патувања беше повеќе или помалку конзистентен во текот на изминатите три месеци, без значителни скокови од месец до месец помеѓу мај и јули. Истражувачите откриле дека само 38% од анализираните спам-мејлови на тема патување, добиени за време на тримесечната анализа биле маркетинг мамки, додека останатите 62% биле обиди за измами.

На глобално ниво, корисниците во Европа добија најмногу пораки поврзани со патувања во изминатите три месеци – 42% од вкупниот број, а потоа следи Северна Америка со 40%.

Изворот на овие пораки е различен, но најголемиот број доаѓа од САД – 40% од спамовите за патувања потекнуваат од IP адресите во оваа земја. Останатите мејлови од овој тип потекнуваат од земји во Европа, Азија и Африка.

Анализата на најчесто користените клучни зборови во примерок од 1.000 меилови на тема патување открива дека околу 20% ги содржеле зборовите „бесплатен подарок“ или „анкета“ во темата, 8% го содржеле клучниот збор „резервација“ и 5% на пораките се споменати Southwest Airlines (иако се споменуваат и други авиокомпании).

Сите анализирани примероци кои ги содржат зборовите „бесплатен подарок“, „анкета“ или „југозапад“ беа измами со подароци, а не легитимна маркетиншка мамка. При прегледување на други меилови со тематски подароци во кои се споменуваат други авиокомпании, истражувачите забележале слична шема – сите меилови на тема патувања во кои се споменуваат картички за подароци, ваучери и анкети од познати авиокомпании како American Airlines и United Airlines и Ryanair, исто така, биле измамници.

Освен пари, измамниците се обидуваат да добијат чувствителни информации од жртвите преку сите форми на комуникација, било да се тоа е-пошта, СМС пораки, телефонски повици, објави на социјалните мрежи и платформи за пораки.

Во следните месеци може да се очекува благо намалување на поштата поврзана со патувања, но спамерите ја чекаат сезоната на зимски одмори кога ќе ги интензивираат своите активности.

Затоа, без разлика дали веќе сте го резервирале вашиот лет или сè уште го планирате вашиот одмор, бидете внимателни со овие типови на е-пошта. Игнорирајте ја целата таква пошта и никогаш не отворајте врски или преземајте прилози од неа. Ако сте сигурни дека пораката е вистинска, одете директно на веб-страницата на компанијата од вашиот прелистувач за да проверите дали има понуди и промоции.

Проверете ги URL-адресите бидејќи може да бидете насочени кон домени кои изгледаат како вистински домени и тоа правете го од вашиот прелистувач наместо од вашиот телефон или таблет.

Користете безбедни начини на плаќање кога плаќате за вашето патување или резервација – плаќањето со банкарски трансфери, криптовалути или картички за подарок не е паметна одлука.

Бидете претпазливи за зделките што изгледаат премногу добри за да бидат вистинити и за какви било подароци понудени за учество во анкетата.

Последно, но не и најмалку важно, инсталирајте безбедносен софтвер на вашите уреди, кој ќе блокира злонамерни или лажни врски и веб-страници.

НАЈНОВИ ВЕСТИ

ХОРОСКОП